Gå til innhold

Ang rotete hjem...og barnevern....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt BV her på besøk,ikke fordi at dem "måtte" komme hit,men fordi jeg har hatt problemer med BF til datteren min....

OG jeg hadde da glemt å legge bort klær jeg hadde bretta...og det fikk jeg høre!

Og da sa jeg til det kvinnemenneske som var her: Hva er best,at jeg springer rundt som en jævla tullling og rydder hele dagen,eller at jeg setter meg ned med ungene og leker ,og rydder på kvelden når de er i seng....

Jeg hadde rett! ;) Og hun fra BV som var her sa til meg at hun ikke hadde tenkt på den måten jeg tenkte på!!!

Så til alle dere som har litt rot,det er lov!! Så lenge det ikke er en PIG STI!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt med måte, ja.

Men bæsjebleier slengt overalt, inntørka matrester i kasseroller og fat, fluer som surrer i leiligheten, gammel mat i kjøleskapet, lite mat, lukt som er sånn "rynke-på-nesa-ekkel" og et bad og en do som ikke har vært vaska på 28 måneder, DET er barnevernssak. Virkelig!

Skrevet

Ser den !!

Men litt "rot" må være lov!

Skrevet

Ja, rent rot er lov. Absolutt.

Skrevet

Jeg hadde i allefall ikke utfordret skjebnen og ryddet godt opp før barnevernet kom. Men det er meg... vi er forskjellig og det er rom for det. Bare trist om du møter på akkurat den barnevernskuratorn som har støv på hjernen eller ikke tåler at du banner litt. Hvorfor utfordre skjebnen?

Skrevet

Klær som allerede er brettet er ikke rot, da.

Skrevet

Du kan godt si at brettete klær ikke er rot, men det var rotete nok til at barnevernsdamen kommenterte det.... Det at hun tok det tilbake med at ånei sånn hadde hun ikke tenkt på det ser jeg på som en høffelig frase, situasjonen var allerede på radern.

Skrevet

hahahaha.. ER dere virkelig så redde barnevernet? Fatter det ikke. De er jo mennesker som alle andre; noen er perfeksjonister når det kommer til ryddig hus, andre er mer kunstnertyper som tåler det meste. Og alt imellom disse to typene. Til og med de som selv sliter med å oppdra sine barn. Tenk det!

Hun her var vel en liten perfeksjonist, men det har ikke med at en får problemer med barnevernet på noen måte.

Jeg har hatt barnevernet på besøk mange ganger, og alle gangene helt etter mitt ønske. Noen ganger ryddig, andre ganger med klær til bretting, og kjøkkenbenken full. Alt etter som. Ingen kommentarer har kommet her om slikt. Aldri. Min søster hadde derimot kommentert rotet, for hun er perfeksjonist;)

Slapp av, folkens. Det skal mer til enn litt husrot, men kommer det på toppen av generell omsorgssvikt av grovere grad, så er det klart det ikke veier til pluss med et rotete hjem..... Men rene klær er ikke rot.....

Skrevet

Hvis sammenbretta leker er rot hadde de fått sjokk her. Akuratt nå ligger det sammenbretta klær både på stuebordet OG på spisebordet:-) I tillegg er det div. rot på spisebordet og kjøkkenbenken. Leker til ungen og bikkja ligger på gulvene i både stua, kjøkken, gang og bad (bikkja har ikke noe på kjøkkenet)...

Men huset er sånn forholdsvis reint (men ja rotete), men hvis BV mener at dette er omsorgsvikt tror jeg er har det jævlig travelt for og si det slik. Kjenner kun et par som ikke har det slik, og de har ikke unger. Ellers er det litt rot i "krokene" hos alle vennene mine når jeg kommer på "hverdagsbesøk".

Skrevet

Hehe,hun som var her ringte meg i går og sa at hun ville takke meg for at jeg hadde gitt henne en tankevekker!

Hun har "støv på hjernen" og har mangen ganger reagert på at leker flyter litt,klær som ikke er gjemt bort å slikt,men innser nå at det jeg sa var sant!

Og jeg er IKKE redd BV så derfor stressa jeg ikke med å ta bort det sammenbretta tøyet :)

Hi

Skrevet

merkelig... hvis hun jobber i barnevernet regner jeg med at hun ser mye verre ting enn litt klær i stabler... hun skulle vært her :-) Da hadde hun blitt bekymret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...