Gå til innhold

Gode barnehager? Bare positive innlegg søkes :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne vite hva foreldre mener er BRA i barnehagene i dag?

Hva er det beste ved dine barns barnehage?

Og barnehageansatte: hva er det beste ved foreldresamarbeid?

Hva er gode øyeblikk i hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra: at unga er mye ute i frisk luft og får gode venner!

Skrevet

Det beste med bhg vår er at det er en liten bhg, ungene kjenner alle de voksne og de leker sammen både stor og liten deler av dagen. De små lærer av de store og de store lærer å ta hensyn.

Masse uteaktivitet, men de bruker hodet og er inne når sola er veldig sterk og når det er beinkaldt. De er lite hysteriske og gjør det beste de kan for barn - og voksen. De har lang åpningstid, og høy terskel for å ringe om at barnet er sykt. Dvs, de ringer ikke dersom det ikke er noe!

Tja, jeg har egentlig ikke så mye negativt å si:)

Skrevet

Det som er bra med min barnehage:

-Det er 1 voksen på 2 barn.

-De behandler jenta mi kjempe bra

-Jenta mi stråler når hun ser barnehage personalet

-barnehagen har egen kokk

-De er veldig fleksible på det meste.

-De respekterer min og samboers ønsker

-De synger, leser og har skuespill for barna ofte

-De lager kalendere(med barnas kunstverk) og fotoalbum til de voksne

Generellt så har jeg ikke noe negativt å si! Heldig som har en sååå bra barnehage:D den ligger litt langt unna, men står gledelig opp 30 min tidligere for å levere hun der.

Skrevet

barnehagen til mine 2 barn er det 14 barn,fordelt på 10 plasser.

4 voksne.

de har en turdag i uken.

pluss at de tar seg busstur til byen

drar i dyreparken.

en til to ganger i månden møter de 3andre barnehager i nærområdet å har "fester" sammen. skjørøverfest osv..

varmt måltid hver dag.

skikkelig koselig barnehage, ungene mine elsker barnehagen.

hver lørdag sier den elsdte ungen min, mamma når kan jeg i barnehagen igjen?

så det er positivt at de har lyst å gå i barnehagen å at de koser seg :)

Skrevet

Det beste med mitt barns barnehage er:

- de møter oss i gangen når vi kommer. Småprater litt om hva som skal skje i løpet av dagen osv.

- de tar seg stort sett alltid tid til å fortelle om hvordan dagen har vært ved henting.

- de er mye ute og bruker nærområdet til turer, ekspedisjoner osv.

- det er en liten barnehage og de ansatte er kjempeflinke til å finne på ting som passer de ulike aldersgruppene og se ann hvilke behov og interesser de forskjellige barna har. Jeg har f.eks en gutt på 3år som elsker uteaktiviteter. Han og guttegjengen på samme alder får da ofte gjøre ting som passer de. Altså de får finne på ting som er tilpasset de. F.eks tar de gjerne bare disse med ut på tur slik at de får utfolde seg.

- Siden det er en liten barnehage har de muligheten til impulsive aktiviteter. Sånn som at de plutselig finner ut at de skal dra på nabogården og se på kaniner. Eller de drar på fisketur osv.

- de har samarbeid med både den lokale barne- og ungdomsskolen og den lokale vgs. Vgs arrangerer f.eks utedag med isfiske, aking, ridning osv. Sammen med barne-og ungdomsskolen har de fotballkamper o.l. Ungene i barnehagen synes jo det er så stort når de får være sammen med skoleungene. :)

- de har en mann ansatt. :)

Ellers er de ansatte veldig forskjellige noe som er positivt. En er veldig musikalsk; Synger, spiller gitar o.l. 2 er veldig ute-mennesker og turvant. En er sånn "formingstype". Da får barna ulike impulser og får gjøre forskjellige ting.

- De er opptatt av at vikarer skal passe inn både blant barna og de andre ansatte.

- De kan kle på barna etter vær. Noe som jeg har erfart ikke er en selvfølge..

- de er opptatte av å ha et godt samarbeid med foreldrene.

Skrevet

Det beste er at ungene stortrives deg, det er det som betyr mest.

Jeg syns igrunn alt er bra i barnehagen her, også barnehagen de har gått tidligere selv om de er litt anderledes så er begge to kjempe bra. Men barnehagen de går i nå så vil jeg vel fremheve:

- hyggelig personale, som har tid og tar seg tid til barn og foreldre. Hektiske dager har vi alle, så planene de har går av og til i vasken, men går planer i vasken merker ikke ungene det siden de har det morro uansett. Eller de gjør planene en annen dag.

- Barnehagen er fin, god planløsning og interiøret er barnevennlig.

- Masse fine leker, for alle aldere, gutter og jenter.

- Utearealet er ikke stort, men ungene har nok av tumleplass både for de små og store. Men nå er de så heldige å ha ett fantastisk uteområde like utenfor barnehage porten. De har skog og mark, de har laget seg sin egen plass i skogen som de drar til ofte. Akebakke, skiløyper, skøytebane, fotballbane, lekeplasser rett ved. Så de er ivrige bruktere av hva som er utenfor porten. Så de trenger ikke å planlegge å dra på tur, det er bare å gå.

- De har ett veldig bra mattilbud, noe ungene er kjempe fornøyde med. Mi eldste som var småspist, spiste så det tøyt ut av øra i barnehagen.

- Hun eldste har atopisk eksem, så noen "kjøreregler" måtte til med henne, men det var ingen problem. De har veldig gode rutiner på barna som trenger å smøres, medisiner og barn med allergier. De som har allergier blir ikke forskjellsbehandlet. lager de kake i barnehagen som en eller flere av barna ikke kan spise, lager de også kake så de kan få eller de har i frysen som de varmer opp. Har de is, så har de is som alle kan få, eller kjøper spesielt for de som må ha annen.

- Gode rutiner når det blir syke barn i barnehagen, de ringer gjerne for å høre med oss foreldre om det er noe de lurer på. Som hun ene sa så reagerer noen på feber når den blir såvidt over 37 grader mens andre er over 38grader, så blir de slappe ser de om en liten lur er alt som skal til før de ber at ungene blir hentet. (om det ikker er masse sykdom i barnehagen)

- Samarbeidet mellom barnehage og oss foreldre syns jeg er kjempe bra. Vi snakkes hver morgen, om det bare er hei og hade eller noe mer. Og er det noe vi mener det bør bli en endring på så forsøker de å gjøre det, eller gir oss en grunn til at de ikke kan gjøre det. Ikke alt som lar seg gjennomføre, men de strekker seg veldig langt og jeg har ikke møtt motstand fra noen eller hørt noen har klaget. Jeg har vært foreldre kontakt, og det har vært en ting på de årene som barnehagen ikke har kunne gjennomføre, men det hadde de prøvd før og det ble bare surr. Da hadde de også snakket med fagfolk, og de anbefalte å ikke gjøre det så da stoppet de.

- Barna får lov til å leke i barnehagen, de får lov til å slå seg og de blir trøstet om de slår seg. De spikker, klattrer i trær, hamrer og sager. Jeg syns det er veldig bra de får lov til å gjøre slik, og ikke bare leke med leker som de ikke kan skade seg på. Det er på denne måten de lærer å beherske kroppen sin mener jeg. Det gjør meg ingen ting om de knekker ett ben eller to, for jeg vet at det er voksne som passer på, som trøster. Men de får jo ikke lov til å gjøre ting som er veldig farlig, men de gjør nok mye som andre barnehager ikke gjør.

Hjemme så har de jo skadet seg på ting jeg ikke trodde de skulle skade seg på, så ville jeg ikke at de skulle skade seg så måtte jeg ha polstret de hele tiden.

Men jeg er veldig fornøyd, jeg får glade og fornøyde barn hjem. Barn som har opplevd masse hver dag, selv om det bare er å leke med andre barn eller om det er å være på tur, lage mat på kjøkkenet, lage ting osv.

Jeg får støtt og stadig barn hjem som har stjerner i øyne når de forteller hva de har gjort, eller om hvor god mat de har spist. Eller at de har klart å sykle på to-hjulssykkel, spikke eller klattre til toppen av ett tre.

Den andre barnehagen de gikk i likte jeg at det var en avdelingsløs barnehage, små og store om hverandre. Kjempe koselig personale, stort og fint uteareal, men også ett stort og fint område rundt barnehagen som de brukte nesten hver dag. De var veldig masse på tur, selv om det bare var til lekeplassen rett over gata. De var mer ute enn de var inne. De hadde ikke så mye leker inne, men det var ett bevist valg fra deres side siden de hadde ett så stort område ute og stort turområde. Skolen hadde laget indianerskog og en plass med bål og gapahuk ett annet sted som de brukte masse, og det var ikke forskjell på små og store. De var både små og store på tur, selv om de små ikke kunne gå.

Skrevet

Kjempefine innlegg fra fornøyde foreldre:-D Sånn burde alle barnehager være!

Da er det på tide å høre fra personalsiden:-D

HI

Skrevet

det positive er at jeg nå vet at det finnes bra barnehager...

altså skal jeg lete til ny barnehage i næromådet..kanskje åpne en selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...