Gå til innhold

Prøvere i april/mai - over hele landet :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det ligger en tråd her for prøvere i Drammen, så tenkte vi kunne ha en tråd for alle også :D

Blir en spennende tid, og jeg gleder meg til vi skal starte prøvingen i mai. Vi har et barn fra før, og grunnen til at vi ikke skal starte prøvingen før mai er for å få litt aldersforskjell på barna. Er jo ikke sikkert det klaffer på første forsøk, men vi krysser fingrene for at tiden på Bli gravid forumet blir kort =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er planen her også.

Vi har ingen fra før og vet ikke hva vi går til. Det har tatt ganske lang tid før jeg har "modnet" meg til tanken på at vi faktisk kan få til dette. Syns det er et enormt ansvar.

Begynner på folat om ca en måned, slutter på piller i april så får vi se hvordan det går.

:)

Skrevet

Ja det er viktig å ta folat når man skal prøve å bli gravid, sist brukte jeg en multivitamin som het GraVitamin tror jeg. Den inneholdt folat i tillegg til alt mulig andre vitaminer.

Tror nok man blir klar for ansvaret i løpet av graviditeten. Så det går nok bare bra skal du se. Jeg gleder meg til jenta vår får et søsken, selv om det sikkert blir litt mer travelt med to små i huset :P

Skrevet

Hei!

Vi kommer til å prøve litt før dere, men for alt vi vet er vi fortsatt på prøvern i april/ mai så jeg henger meg på her:) Om vi får dette til, blir dette vårt første barn, og vi gleder oss stort over endelig å ha bestemt oss for å prøve:) Spennende og skummelt alt på en gang!!

Knasker folat, vitaminer, appelsiner og alt annet sunt og godt, tenker det er fint å legge et bra grunnlag for spiren. Fra å ha vært en sjokoladeavhengig, sigarettrøykende kaffedrikker på heltid(student) må jeg si meg fornøyd med at jeg nå lever et forholdsvis sunt liv i hverdagene selv om jeg fortsatt studerer:) Helgene er derimot hellige og sjokoladeskålen er velfyllt :D

Forresten, sjekk denne blog'en, den kommer jeg til å følge med på. De har allerede startet prøvinga :)http://babylykke.webs.com/

Skrevet

Henger meg på jeg og, så da er vi et firkløver :D

Skrevet

Så flott å se at vi er flere som kan vente og prøve sammen :P Er jo så mange tanker som farer gjennom hodet på oss når det går mot prøvetid, ønker, håp og drømmer :D Noen planer som går som smurt og noen som går rett i dass, hehe.

Forrige svangerskap spiste jeg ikke snop eller drakk brus i første trimester, hadde ikke lyst på i det hele tatt. Lo godt da jeg så trådene om de som ikke greide å la være å spise og drikke usunt. Så kom jeg over i andre trimester og ble slått ned rett i bakken av et ENORMT søtsug! Gomlet godterier og drakk Coca Cola til den store gullmedaljen! Hehe, så mye for å le av andre da ja :P Så min sunnhetsplan gikk rett i dass i alle fall, men jeg har jo noe å le av i ettertid.

Skrevet

Er litt spent på hvordan søtsuget forholder seg ja... De siste årene har vi levd bra usunt egentlig. Godteri og brus hver kveld og ikke den sunneste middagsmaten heller. Men har ikke blitt overvektig av det heller, men det kan jo forandre seg når kroppen ellers forandrer seg i svangerskapet. Men jeg har allerede prøvd å tenke mer bevisst på hva jeg propper i meg av mat og drikke. Kutter ned på søtsakene og drikker mer vann enn brus.... Så får det holde så lenge det holder...hehe...

Tenkte også jeg skulle begynne å trene i dag... eller i løpet av uka...hvertfall i løpet av neste uke... :s

Har kun trent i perioder før, aldri fast over lengre tid. Men jeg tenkte jeg skulle få styrket kjernemusklaturen sånn at jeg er i bedre form før jeg blir gravid. Da blir forhåpentligvis svangerskapet, fødselen og tiden etter litt bedre....

Vi får se hvor lenge planene holder (og om jeg kommer i gang med dem i det hele tatt)....

Skrevet

Hei hei:)

Vi skal starte å prøve i April,Mai og jeg gleder meg veldig.

Har hatt lyst på barn veldig lenge nå og endelig er samboren min klar:)

Skrevet

Gøy å se at vi er flere som skal igang med prøvingen snart. Kjenner at jeg blir litt ekstra glad om dagene når jeg tenker på at det går mot lysere og varmere tider, og når våren har kommet så er det prøvetid. Blir så spennende!

Skrevet

Ja syns det var veldig artig å se at det er fler:)

Håper det klaffer med en gang,, er jo lov å håpe:) Har aldri vært gravid før så vet ikke om jeg kan bli det eller... så er bare å vente å se.

venninen min anbefalte meg og starte på folsyre (eller hva det heter ) tre mnd før vi skal prøve,er det nødvendig? Tenkte hvis det tar mange mnd før jeg blir gravid så må jeg ta det lenge..

Skrevet

Ta folsyre/folat, men du trenger ikke ta det sammenhengende før og etter graviditet. Man skal jo helst ta F hele første trimester også, det viktigste er at man har stoffet i kroppen. Bare tenk på hvor mange som aldri planla å bli gravide og dermed ikke fikk tatt dette i forkant. Det er heller ikke skadelig å ta folsyre da dette er et stoff kroppen trenger og som er viktig tidlig i svangerskapet.

Jeg tar folsyre når jeg husker det, og kommer til å ta det hver dag den dagen jeg får blå strek:)

Hadde vært moro om alle på traden presenterte seg.. :)

Jeg blir 27 om en uke, samboer og ingen barn fra før. Jeg er student og er inne i min siste periode med prevensjon( p ring), når denne perioden er over, venter vi på en "vanlig" mens og deretter "peiser vi på" :) Gleder oss stoooooort!!!!

Skrevet

Jeg er 28, snart 29 og har samboer, ingen barn. Jeg jobber i et ganske fysisk krevende yrke med vaktbelastning og er spent på hvordan alt skal løse seg praktisk med både svangerskap, baby og småbarn. Er selvstendig næringsdrivende. Men det er jo flere i mitt yrke som får barn, så det løser seg vel på en måte.

Vi starter tidligst i april, men det er jo snart tid for folat. Jeg har lest både 1 og 3 mnd før prøving starter. Vet ikke hva som er riktig, men det skader jo uansett ikke å begynne tre måneder før. Det aller viktigste er vel å ta det fast hele første trimester.

Må innrømme at jeg går inn i dette med ganske blandede følelser. Men jeg føler at det er litt "nå eller aldri", i og med at jeg nærmer meg tredve.

Skrevet

Jeg er 24 og har samboer på 45. Han har et barn fra før. Er ferdig med utdanning og har fast jobb og eget hus, så de praktiske forutsetningene for forøkelsen er på plass.

Jeg begynner lar folatpillene avløse p-pillene om en måneds tid , og prøver fra april/mai.

Skrevet

Angående folat så er det viktig å ta 0,4 mg om dagen mens man er gravid, og før man er gravid. De som blir uplanlagt gravide kan jo ikke skru tilbake tiden akkurat, men når man planlegger å bli gravid bør man jo ta folat. Mangel på folat kan føre til ryggmargsbrokk og at hjernen ikke utvikler seg som den skal. Jeg tok multivitaminet BliGravid som inneholder folat hele prøvetiden og mesteparten av svangerskapet sist, og kommer nok til å gjøre det igjen denne gangen.

Dere kan lese mer her:

http://www.lommelegen.no/321852/derfor-bor-du-ta-folat

Jeg er 25 år, er samboer og har en datter. Vi bygger for tiden hus som vi flytter inn i til sommeren. Jeg har fast jobb, men det er en fysisk tung jobb, så under graviditet blir jeg satt på svangerskapspenger.

Skrevet

Oj, er litt i min egen verden her :P Multivitaminet heter GraVitamin, hehehe! Og det tok jeg 3 mnd før prøvetiden, hele prøvetiden og svangerskapet.

Jeg skulle virkelig hatt en "rediger" knapp så jeg kunne rettet opp feilene mine :P

Skrevet

Johooooo, melder meg inn her :-)

Er 28 år, har ei datter på 2 og jobber i helsesektoren med masse vaktbelastning.. vel, nå gleeeder vi oss til å prøve på nr 2, planlegger første prøveforsøk i Mai. Håper det ikke drøyer så altfor lenge til spiren sitter, når man først har bestemt seg skal det jo helst skje jo før jo heller ;-). Så koselig å bli kjent med dere, vi får holde ut og glede oss til lukten av vår :-)

Skrevet

haha, hvor kom det nicket fra? Sarah A? iallefall ikke meg, så nå er det endret :-)

Skrevet

Johooooo, melder meg inn her :-)

Er 28 år, har ei datter på 2 og jobber i helsesektoren med masse vaktbelastning.. vel, nå gleeeder vi oss til å prøve på nr 2, planlegger første prøveforsøk i Mai. Håper det ikke drøyer så altfor lenge til spiren sitter, når man først har bestemt seg skal det jo helst skje jo før jo heller ;-). Så koselig å bli kjent med dere, vi får holde ut og glede oss til lukten av vår :-)

Hehe, av og til lever denne siden sitt eget liv tror jeg :P

Hyggelig å se at flere har barn fra før ;) Litt morsomt å føle forskjellen nå og da vi var førstegangs. Gleder meg like mye nå, men på en litt annen måte. Nå vet jeg hva jeg gleder meg til på en måte, og lengter litt etter de tingene.

Vi gleder oss til våren kommer snikende inn over landet nå ja! Så herlig det skal bli å pakke bort vinterklær og kunne gå ut av døra uten å tenke på islagte veier og lue og skjerf :P SOL SOL KOM TIL MEG :D :D :D

Satser på kort prøvetid når prøvingen starter ja =)

Skrevet

Hvorfor kom ditt innlegg inni mitt??? Nei, nå har det blitt noe feil her...

Skrevet

Jeg og samboren er 23 år og har vært sammen siden vi var 15:) . Begge har fast jobb, hus, bil og hund så alt er klart til en liten en:)

Jeg jobber med barn og stortrives med det:)

Skrevet

Hihihi, så spennende å se at vi blir flere her inne:) Gleder meg til å følge dere alle og så krysser vi fingre for at alle oppnår drømmene sine i løpet av månedene som kommer :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Da begynner jeg med folat!! Gleder oss veldig til våren nå. :D Hvordan går det med dere andre? Moro å se at vi er flere som skal over på Bli gravid siden sammen snart :D

Skrevet

Hiver meg på her jeg :-) Fjerner p-staven på mandag, så starter prøvingen da egentli.. Men tror det vil ta litt tid, selv om jeg håper det går fort! Har en sønn fra før som jeg fikk i slutten av okt. 08, å ser veldig fram til å gi ham en søster eller bror :-) Jeg er strax 25 år, å samboeren min som jeg har vært sammen med i snart 8 år er 28 år gammel. Hadde ikke planlagt forrige svangerskap, glemte pilla, så håper at det ikke skal ta så lag tid nå når vi planlegger dette, men det får tiden vise :-)

Skrevet

Gøy å se at det er flere med små barn som skal begynne å prøve igjen allerede nå. Vi skulle vente til mai, men har ikke brukt prevensjon etter jeg fikk datteren min. Nå har mensen kommet tilbake, den er noe ustabil enda, men jeg har begynt på folat og vi er ikke så veldig nøye på å bruke prevensjon. Så hvis det klaffer før mai, så gjør jo ikke det så mye egentlig. Håper vi alle slipper å prøve så veldig lenge før det klaffer, du har jo vært veldig heldig sist da GunnurtSiErMamma.

Skrevet

Ja, d kan du si.. Glemte stadig vekk pilla, tok d aldri så alvorlig for ble jo ikke gravid uansett, men plutseli satt d :-) Sjokkert var vi nok, men verdens lykkeligste :-) Nårtid fikk du dattera di da? Er på tur til legen nå for å fjerne p-staven :-) Snakkes kanshe senere idag <3 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...