Gå til innhold

Bekymret jeg nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen her inne. (sniker meg inn i fra 2 tri)

Har i de siste ukene følt nedpress i underlivet, har ikke tenkt så spesielt mye over det, prøvd å ta litt knipeøvelser, men er nok ikke flink nok..

Nå har jeg merket at det er en klump på måte der nedentil. Kan vel også nevne at jeg hadde samleie kvelden før jeg merket det, kan en bli hoven etter det da?

Er jo bare i uke 23. Detter er min andre, og første fødsel gikk fint.

Skjønner ingenting jeg nå, noen andre som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så godt å si hva dnene klumpen kan være da. Kan du ikke ringe jordmor og spørre om å få komme iløpet av morgendagen, eller fastlegen din?

Skrevet

Åreknuter nedentil? Har jeg....grrr.. Ikke moro, men går over etter fødsel. Evnt kan du jo ta en sjekk:-)

Skrevet

Har selv hatt nedtrykk fra ca. uke 22 (er i uke 37), og har siden vært svært hoven nedentil. I tillegg har det "poppet" ut åreknuter nedentil, ser ut som en drueklase og det er utrolig ubehagelig. Hadde noe av det samme i mitt første svangerskap, men i mye mindre grad. Dette forsvant heldigvis rett etter fødselen, og jeg håper dette også skjer denne gang...

Skal visst være helt ufarlig, og årsaken er hormonell og det gir insuffisiente klaffer i venene, som igjen reduserer drenasje av

blod tilbake til hjertet.

Legg en pute under rompa, slik at den kommer høyere enn hjertet når du ligger, så bør du merke at trykket letter og at kulen forsvinner/blir mindre.

Skrevet

Takker for svar. :)

Hos meg så kjennes det ut som om det er hovent, bare en stor klump liksom.

Har ringt å snakket med jordmor og hun mente jeg burde få sjekket det hos fastlegen, så skal ringe dit i morgen.

Så får vi se, håper det ikke er noe farlig. Evt at det kan bli verre etter en fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...