♥ DAME Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Hver dag? Huff, må si det er en stygg uvane. Jeg har alltid bannet mye, men lovet meg selv at jeg skulle slutte med det da jenta mi kom til verden. Må innrømme at jeg er blitt mye flinkere, men det kommer en glose nå og da
melkekua™ Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Ja :-s men som deg har jeg blitt flinkere, må bare bli enda flinkere!
erteposen + 4 Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Ja, og jeg har lagt meg til vanen på mine eldre dager. Jævlig og helvete er ord som glipper ut rundt barna av og til, og jeg får kjeft av eldstemann. Faen også...
Gjest Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Ja, og særlig om jeg slår meg ... da kan det fort komme noen gloser. Banner nok ikke hver dag, i hvertfall ikke de dagene jeg bare er hjemme med ungene for da er det sjelden noe å banne over, blir vel mer når jeg omgås andre med et litt mer voksent språk. Men jeg tenker ofte som deg, at nå er det på tide å ta seg sammen her.
£adybird Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Ja, men prøver å ikke gjøre det forran ungene. Men ikke alltid like lett... Å så e æ jo nordlæning....
cherry coke Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Uhyre sjeldent. Og aldri foran datteren min.
ApriIbaby Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Nei. banner aldri. Hverken med eller uten barn. Ikke noen prippen vane jeg har, har bare aldri bannet liksom.....
Suikerklontje Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 Nei, jeg banner aldri. Har aldri gjort det. Det finnes da nok andre ord man kan bruke. Ei i foreningen min banner i annenhver setning. Det er faktisk slitsomt å høre på.
flypapir Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Nei, aldri.... Og hvis jeg gjør det en gang (f.eks under fødselen) unnskylder jeg meg alltid etterpå..
Ranveig R Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Uhyre sjeldan, det må vere viss eg er kjempestressa/trøtt/lei meg og så går eitt eller anna gale eller eg slår meg eller noko slikt. Då freser eg ut ein glose eller to. Men aldri med ungane til stades.
Emma&Adrian Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 Nope,jeg har blitt kjempeflink,for før så bannet jeg masse! Banner litt for mye når jeg spiller tekken da hehe,men da sover ungene,og ingen skade har skjedd
* 5 om dagen * Skrevet 12. januar 2010 #15 Skrevet 12. januar 2010 jeg er blitt verre med årene, faktisk, men veldig skjeldent foran ungene, det må være hvis jeg slår meg,og det skjer jo veldig skjeldent. banner heller ikke for foreldre eller søsken (andre voksne)
gulda Skrevet 12. januar 2010 #16 Skrevet 12. januar 2010 Nei, aldri. Visst smalt jeg med dørene når jeg var liten, men samtidig så hørte jeg når mamma og de sa at man ikke skulle banne, he he. Jeg var aldri den som måtte gjøre det motsatte eller prøve ut selv, i motsetning til min bror. Så ettersom de sa at jeg ikke skulle banne, så har jeg aldri gjort det, he he.. Nå hørtes jeg mer lydig ut enn jeg var, men på akkurat slike ting hørte jeg.. ;o) Og da er det bare ikke en del av språket mitt i dag heller.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 12. januar 2010 #17 Skrevet 12. januar 2010 Veldig sjelden egentlig, isåfall er det stort sett f'**n jeg sier. Men aldri foran lillemor. Om jeg må banne foran henne sier jeg søren tute
Mamma`en til godgutten Skrevet 12. januar 2010 #18 Skrevet 12. januar 2010 Ja jeg banner desverre litt for mye til tider, men begrenset meg etter jeg fikk barn men gammel vane vond og vende:) Forran gutten min får jeg kjeft hvis jeg banner for det er ikke pent som han sier... Bruker ofte andre ord som feks 2i11:):)
Vipsenmamma Skrevet 12. januar 2010 #19 Skrevet 12. januar 2010 Nei, så og si aldri. Og hvertfall ikke foran snuppa.
Raych Skrevet 12. januar 2010 #20 Skrevet 12. januar 2010 Aldri:) Mannen banner nesten aldri han heller, men hører det kan komme noen gloser hvis han snakker, eller er sammen med, andre gutter/menn. Snedig det der i grunn...
Gemini77 Skrevet 12. januar 2010 #21 Skrevet 12. januar 2010 ja, men ikke foran barna. Det er mest når jeg slår meg eller er veldig forbannet!
Mammaen til Isak Skrevet 12. januar 2010 #22 Skrevet 12. januar 2010 Ja men veldig sjeldent,om jeg slår meg eller gjør noe innmari dumt kan det hende det kommer en glose- veldig sjeldent forran andre enn mannen!
FerdigFødaForAlltid Skrevet 12. januar 2010 #23 Skrevet 12. januar 2010 Ja, det gjør jeg, og selv om jeg forsåvidt syns det er en uting, så føler jeg på sett og vis at banning faktisk er en naturlig del av språket. Jeg har skjerpet meg kraftig etter jeg fikk barn, men hvis jeg blir forbanna, slår meg eller, er oppgitt eller engasjert, så smeller det fort en glose, altså! Jeg må ærlig innrømme at hvis jeg er skikkelig forbanna, så hjelper det ikke så si "fader altså", og det har noe med at det, for meg, faktisk ikke illusterer hvor sinna jeg faktisk er. Så jeg mener at hvis man bruker banning "riktig", altså i en kontekst hvor man trenger litt "ekstra trykk", og ikke i annenhver setning, så er banning en uttrykksmåte på lik linje med andre uttrykksmåter som finnes i språk og handling.
The Bad Gal Skrevet 12. januar 2010 #24 Skrevet 12. januar 2010 Det skjer, ja. Prøver å holde det til et minimum da, er jo ikke særlig pent. Kan vel ikke helt skylde på at jeg er oppvokst i nord heller, men er nå det, og der bruker vi vel litt mere banning i hverdagstalen enn andre steder i landet. Legger ikke alltid merke til det selv engang, type "nei dæven, så du hva han...." osv, det sitter liksom bare i ryggmargen. Har ikke bodd i nord på noen år, så merker at jeg bruker mindre banneord nå enn før:-)
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 12. januar 2010 #25 Skrevet 12. januar 2010 Det hender ja... Desverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå