Gå til innhold

Dere med digitalt speilrefleks-kamera.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket har dere, og er dere fornøyd?

Eller har dere noen å anbefale?

Har tenkt å kjøpe oss, har ikke slikt fra før...så bør gjerne ha et som er litt enkelt å sette seg inn i :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ett Nikon D40x kamera. Er fornøyd med det, men søsteren min har et Canon 400 kamera og det er utvilsomt bedre og lettere å ta gode bilder med.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

VI har canon 40D og tilogmed jeg kan ta fine bilder med det :)

Skrevet

Canon 40D er ikke noe nybegynner kamera, evt kan du kjøpe 450 D eller det neste 500D (som ogsp kan filme i HD kvalitet). Alterativt kan du kjøpe Canons virkelige nybegynnerkamera 1000D som også tar svært gode bilder

Skrevet

Mannen min fikk Canon 450D til jul, og han er veldig fornøyd. Det tar flotte bilder, og mens jeg trives med å ha alt innstilt på auto så velger han å leke seg med blenderåpninger, lukkertid og fikser og ordner på bilder i rawformat. Så det egner seg til det meste bortsett fra å ha i bunadveska på 17. mai :-)

Skrevet

Har Nikon D300, og det er et veldig bra kamera. Når det er snakk om speilrefleks, så er det også avgjørende hvor god linsa er. Hadde Nikon D70 flr (ute av produksjon). Tror den er erstattet med D90 (?) nå. Er også kommet flere gode modeller etter denne, men jeg ville kanskje ikke kjøpt de aller simpleste versjonene. Det blir liksom for "spett", og kvaliteten på bildene lever ikke opp til forventningene, synes jeg i alle fall.

Et annet veldig godt poeng, er at lyssetting er alt når man tar bilder. Skal du legge inn noen ekstra kroner, så legg de i en ekstrern blits! Blitsen som sitter på kameraet gir blitstryne. Det slipper du med en ekstern blits. Den kan du rette opp mot tak, eller vegger, slik at lyset ikke faller direkte på det du tar bilde av. Synes det gjør hele forskjellen. Særlig når man fotograferer barn. Da får man tatt øyeblikket, men det blir ikke ødelagt av likbleke ansikter og svart bakgrunn ;-)

Skrevet

Jeg kjøpte canon 450D i sommer og er superfornøyd. Er ganske enkelt i bruk, når jeg først skjønner hva som er hva. Hadde jo ikke peiling på ord og uttrykk innen foto, bortsett fra blitz og iso ;)

Ellers så er det mange som anbefaler en type kamera som er litt mer avansert enn et digitalt kompaktkamera, men enklere i bruk enn et speilrefleks. Nå husker jeg ikke hva slike kamera het, men de skal visst ta veldige gode bilder :)

Skal prøve å finne ut hva slike kamera heter

Skrevet

canon 40 Dog 50 D er semiproffe kameraer. De er endel dyrere og du kan ta like fine bilder med canon EOS 500D. Selv har jeg hatt EOC 400 D i mange år og er superfornøyd til mitt bruk. Man kan heller oppgradere med flere linser før man igejn bytter til et proffere kamera. Eos 500 D har høy ytelse og man kan like gjerne bli proff med det.

Nikon er like bra som canon så der blir det vel bare en smakssak i fht hva man velger. Personlig ville jeg ikke valgt sony feks, men det er meg:) Jeg har canon og vil aldri bytte til noe annet:)

www.foto.no er en nettside hvos du kan registrere deg gratis og lese litt om utstyr, foto og ikke inst stille spørsmål om utstyr og få svar fra profesjonelle fotografer. De har løst mange av mine problemer med sin lange erfaring og kunnskap om foto:)

Lykke til! Foto or GØY!!

Skrevet

Jeg har Nikon D60 med ekstra blits og jeg er veldig fornøyd.

Skrevet

Vi har Canon Eos 400D tror jeg det heter, og vi er veldig fornøyde. Veldig enkelt å ta bra bilder, men man kan også forandre innstillinger og gjøre det mer spennende.

Eldste i huset på 12 har begynt å prøve seg frem, og hun klarer kamera veldig bra. Noe også småtrolla klarer, men de får ikke lov å bruke det noe serlig. Men kamera er brukervennlig for alle her i huset, Kjempe bra bilder.

Nå er jeg veldig glad i Canon fra før av, og hatt flere canon kamera og dette var veldig likt så jeg har ikke lest noen bruksanvisninger for å si det slik (det er noe for menn, min er hvertfall mer leselysten slik sett)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...