TrineHelen med juniknøtt Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 flere som plages med dette..?
T#3 Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Jupp... Særlig armer, beina, bryst(kasse) og mage. Beina er værst. Klør meg til blods om natta! Ser ut som jeg har vært i krigen noen ganger! Hjelper noe med aloe vera krem og en mild såpe i dusjen. Er ikke spesielt tørr heller, men det lindrer litt liksom. Fikk et tips i dag faktisk, av en kollega. Det er å bruke hansker (sånne hvite til å ha inni oppvaskhanskene) om natta. Skal teste det i morgen. Fikk ikke tak i idag... Og at jeg ikke har tenkt på det før?!?! Skulle sikkert klippet neglene helt korte også, men det er jo så irriterende når man ikke får klødd skikkelig! (ikke sant?!) Litt usikker på om man kan bruke kløstillende legemidler, som Eurax...??
TrineHelen med juniknøtt Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 Jeg er heller ikke spesielt tørr, men prøver også med aloe vera krem og mild dusjsåpe.. synes det hjelper litt, men det klør fortsatt! Her er det mage, armer, legger og rygg som klør.. skikkelig irriterende må jeg få si! Ja, jeg hørte også om de hanskene! er jo absolutt verd det om du klør deg til blods! det hørtes virkeli ikke noe særlig ut! Er sikkert lurt å prøve å ikke klø, men det klarer jeg ikke! Har tenkt på Eurax, men ikke turt å smøre det på... Kanskje google det, eller ringe legen:)
T#3 Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Dette står i Felleskatalogen om Eurax: "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier er heller ikke tilstrekkelige til å utrede ev. reproduksjonstoksiske effekter. Krotamiton skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko." Ikke mye å bli klok på... Når er det verdt det liksom? Litt vanskelig å ta den vurderingen... Apoteket sa akkurat det samme - spørs om de har fått det spm. før:) Skal snakke med JM på torsdag. Noe må jo kunne gjøres? Umulig å ikke klø ja! Blir jo nesten agressiv!
nurket4a Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Kjenner meg godt igjen på dette... Tror innimellom at jeg er på tur å dø for det klør sånn :-) Skikkelig plagsomt innimellom... Legger ved en adr fra apoteket om svangerskapskløe... http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet-og-amming/svangerskapskloe
T#3 Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Så bra side nurket4a! Senge-lesing for mandagskvelden:)
TrineHelen med juniknøtt Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2010 plagsomt ja!! blir nesten dårlig humør faktisk:) hehe... bra side ja, skal lese det! når det gjelder euraxen, er det sikkert lurt å høre med JM ja før man prøver:) best å være på den sikre siden=))
blessed87 Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 ja!!! klødde meg nesten i hel i flere uker! hele kroppen,spes bena,armer. gikk til legen å han skrev ut en respet på allergitbl som var trygge for gravide. husker ikke hva de heter men begynner på P trur jeg tok dem aldri så gikk kløen over etterhvert. klør nå også men ikke i nærheten så mye som før! Håper det går over for deg også !
sosol Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 jeg og klør. Blir aldeles gal av d. Leggene, armer, bryst, skuldre og rygg. Æ e itj tørr i huden, bruker mild dusjsåpe, men d klør som f... Læll. Må ringe legen om d der tru æ
millie+2klumper Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 hmm. Jeg fikk anbefalt å kjøpe Eurax av legen min jeg. men nå vet jeg no ikkeom jeg tør det.. Men kan vel ikke være fali når hun anbefaler det? ikke til å bli klok på.. Men blior GAL av å kløøøø
tromsøjenta Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Jeg klør også! Vet ikke om det er "vanlig" svangerskapskløe for jeg har utslett også... Har bare blitt verre og verre fra tors/fre. Drømte i natt at jeg hadde klødd meg så jeg fikk dype groper/kjøttsår på armene. Mamman min hadde svangerskapskløe da hun var gravid sist for 14 år siden. Hun drakk da en te mot kløen og ble bedre. Vet ikke hva teen heter eller om den fortsatt fins.
TrineHelen med juniknøtt Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2010 om du er usikker kan du jo dra til legen å få tatt leverprøver, så slipper du å uroe deg over om det er noe farlig? skulle hatt navnet på den teen i fall den finnes, er lei av å klø! og jeg er sikkert ikke den eneste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå