Kvitrebekk Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg reagerte på at barnehagen har latt min datter på snart 2 år sove ute i vogna i dag. Vi bor på Østlandet og det har vært 8-10 kuldegrader i dag. De påstår at det var 0 grader i sola. Det har vært kaldt i dag og jeg vet at flere andre bhg har hatt barna inne i dag. Jeg tenker at det ikke kan være bra å ligge ute og trekke ned den kalde lufta lenge. Jeg tenker også at hun må bli kald i beina når hun ligger der. Støvlene isolerer jo ikke så godt mot kulde. Vinterpose hadde hun heller ikke, men de sier at de pakket henne godt inn. De står jo heller ikke og følger med på de hele tiden om de har det bra. Kjenner at jeg virkelig ikke liker dette. Nevnte det for min mamma og min venninne og begge reagerte i forhold til kulden som har vært i dag. Er vi helt på bærtur eller er dette ikke greit?
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Min har sovet ute idag.... bor i vestfold. Masse klær, god vognpose, stå i sola, og teppe over... går fint
~sjiraff~ Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 8-10 grader er ikke noe problem for en to åring. Hos oss er grensen på -10 for de under to år.
Kvitrebekk Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2010 Men blir de ikke kalde i beina?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Min 2 åring har sovet ute i dag (heldigvis-han får ikke sove når de setter vogna inn i gangen) Han hadde dress, pose og ullsokker x2. Og en dundyne over bena i tillegg=) Han var kjempe god og varm =) Her har det vært 7-8 minus i dag og der vognene står er det alltid skygge=) Ser ikke helt problemet jeg sålenge hun er godt kledd og hun ligger nedi en vogn.... Lufta er jo ikke farlig...... Til sammenligning var vi ute å trilla med han i vogn når han var 6 mnd, i -16grader......... Da hadde han tynn kjøredress i voksiposen, varm lue og votter. Og så hadde jeg et helseteppe foran åpningen!!!! Men det kom jo luft inn i vogna til han... Aldri vært kald i vogna han=)))
Kvitrebekk Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2010 Hun har ikke vognposen sin om dagen. Vi har flyttet og jeg finner den ikke foreløpig. Hun ligger på saueskinn da, men blir jo ikke det samme. Ligger jo ikke så mye "oppi" vogna lengre heller når det er sportsvogn. Kanskje jeg bare er litt vel hønemor. Hadde ikke lagt henne ute hjemme.
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Jeg er enig med deg. Jeg ville ikke at min 2åring skulle ha sovet ute nå om dagen uten vognpose. Får håpe de hadde lagt over mer enn ett teppe på henne.
~sjiraff~ Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 De fleste sover vel i pose og man kler de beina, så nei, jeg tror ikke det. Men vi har fått beskjed av barnehagen om å ta med noe som de kan ha på føttene da de sover (ekstra ullsokker e.l.). Han har sovet her hjemme i ned mot -10 og har aldri vært kald andre steder enn i ansiktet.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Jeg vil jo tro de har hatt noe annet enn et pledd over henne =) Men kan du ikke spørre i morgen når du ska levere henne da? Hva de hadde over henne? Har du en ekstra dyne el noe akn du jo sende med den til du finner posen hennes, så er du ihvertfall sikker på at hun har noe over seg i tillegg til dress.... + evnt et stort tykt ullpledd =)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå