Gå til innhold

Når begynner man med brødskiver til barna igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke fra førstemann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebror begynte med brødskiver da han var 6 mnd.

Lillesøster begynte da hun var rundt 7 mnd.

Skrevet

Oi, det var tidlig. Hadde de fått tenner allerede da?

Jenta mi er jo 5 måneder og 9 dager, men jeg syns liksom vi er på nybegynnerstadiet i mat foreløpig.. he he:) Brødskiver er da medium eller middels dreven i midt hodet:)

Skrevet

Meninga at man skal begynne med grøt og fortsette med skive fra ca 6 mnd. Ungen vår hadde tydeligvis ikke lest instruksjonsboka og begynte med skive fra ca 6 mnd og grøt noe senere.

Trenger ikke tenner, suger bitene i stykker mellom gommene. Uansett minimal tyggeflate på fortenner (prøv selv 8-))

Skrevet

Hmm, jo... ja, jeg bare lurer på om vår første ikke venta med skiver til han var kanskje 9-10 måneder gammel...

Skrevet

6 mnd. Hadde ikke fått tenner enda

Skrevet

Jeg fikk ikke i min gutt grøt, eldstemann, men brødskiver med pålegg gikk ned. Myke og god i mm i starten. Min gamle far er barnelege og det han anbefalte, om en gir brød til små babyer, er å vurdere om en bør bake brød. 2-3 brødskiver av butikkbakt brød dekker halvparten av anbefalte saltmengde for voksne, og det sier seg selv at det kan bli mye salt for våre små. Et annet råd han gav var å bruke mel som var fint, t.d. en blanding av sammalt og fint hvetemel slik ikke biter av brøder kan bli pustet inn i lungene. Det er også et råd for de aller minste. Hjemmebakt selvsagt uten salt. Vi lagde et par brød, og putta det i fryseren i skiver og tok opp en og en.

Skrevet

leste nettopp i bøkene jeg har skrevet i til de to andre at de begynte med skiver rundt 7-8 mnd:)

Skrevet

Vesla er 8 mnd og har såvidt prøvd litt brød med stor vemmelse, brekninger, grøss og gru

Skrevet

7 mnd, med to bittesmå tenner nedde. Umulig å gi henne biter med hånda, det nektet hun, så hun fikk venne seg til brødet med skje:) Tok bittesmå biter brød og leverpostei, så hun satte det jo ikke i halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...