Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 jeg er 25 uker på vei og morkaka sperrer enda, er det fortsatt håp om at den kan flytte seg eller går det mot keisersnitt og hva vil skje om fødselen starter mens morkaka er forran, jeg skjønne jo at jeg ikke kan føde den ut først.. noen med erfaringer.. ?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Du har så lenge igjen til fødsel at dette sannsynligvis ikke er noe å bekymre seg for. Jeg hadde foranliggende morkake i uke 19 som nå (uke 30) har flyttet seg. På ordinær UL på sykehuset sa de at over 90% av de som har foranliggende morkake i uke 18-19 (som er det tidspunktet det sjekkes på) har ikke det i uke 32. Jeg antar at du ble satt opp til ny kontroll i uke 32 og da har den helt sikkert flyttet seg. Og har den ikke det så er det fint mulig at den flytter seg i løpet av de ukene som er igjen frem til fødselen. prøv å ikke bekymre deg for dette, det går seg til for de aller, aller fleste :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Livmoren din skal vokse og strekkes veldig de neste ukene, så sannsynligheten for at den flyttes er stor. Det gjorde min. Hvis ikke må du ta keisersnitt. Hvis den ikke flytter seg blir du tett fulgt opp og satt opp til keisersnitt før termin. Hvis fødselen skulle starte ring 113 og legg deg ned. Uansett, min bestemor fødte morkaka først da min onkel ble født. Han lever i beste velgående, men han brukte bare to min. gjennom fødselskanalen så alt går.
Gjest Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Jeg hadde foranliggende på rutine UL, når det ble sjekka igjen i uke 33/34 hadde den flyttet seg godt oppover. Starter fødselen uten at den har flyttet seg blir det nok keisersnitt, men sannsynligvis blir det aldri noe problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå