Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Er alenemor og må si opp jobben pga manglende barnevakt og penger, og flytte hjem til mine foreldre. Dette er en veldig tung avgjørelse for meg, ettersom jeg elsker jobben min og byen jeg bor i. Men må man så må man. Det jeg lurer på er, om jeg kan ta ut ett års permisjon uten lønn (selv om jeg gikk ut av fødselsperm for 3mnd siden), istede for å si opp jobben? Ettersom jeg garantert kommer til å flytte tilbake en gang. Og om jeg i den forbinnelse har rett på dagpenger om jeg da får permisjonen? Håper noen kan svare meg.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Du kan søke om ulønnet permisjon, men du har ikke rett på dagpenger når du frivillig slutter å jobbe og har permisjon
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Har snakket med NAV; de sa jeg hadde rett på dagpenger selv om sluttet frivillig. Men når jeg tar ut ulønnet permisjon, har jeg ikke rett på dette da?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Har du permisjon er du ikek arbeidledig og dermed ikke rett på dagpenger. Sier du opp selv har du rett på dagpenger men må igjennom en karantene på 8 uker.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Ah, sånn sett... kjipt. Synes det er så vanskelig å gi slipp på denne jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå