Gå til innhold

Ang jobb og div


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenemor og må si opp jobben pga manglende barnevakt og penger, og flytte hjem til mine foreldre. Dette er en veldig tung avgjørelse for meg, ettersom jeg elsker jobben min og byen jeg bor i. Men må man så må man.

Det jeg lurer på er, om jeg kan ta ut ett års permisjon uten lønn (selv om jeg gikk ut av fødselsperm for 3mnd siden), istede for å si opp jobben? Ettersom jeg garantert kommer til å flytte tilbake en gang.

Og om jeg i den forbinnelse har rett på dagpenger om jeg da får permisjonen?

Håper noen kan svare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om ulønnet permisjon, men du har ikke rett på dagpenger når du frivillig slutter å jobbe og har permisjon

Skrevet

Har snakket med NAV; de sa jeg hadde rett på dagpenger selv om sluttet frivillig.

Men når jeg tar ut ulønnet permisjon, har jeg ikke rett på dette da?

Skrevet

Har du permisjon er du ikek arbeidledig og dermed ikke rett på dagpenger.

Sier du opp selv har du rett på dagpenger men må igjennom en karantene på 8 uker.

Skrevet

Ah, sånn sett... kjipt. Synes det er så vanskelig å gi slipp på denne jobben :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...