Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei :) jeg jobber som legesekretær på legekontor og vet derfor at legene kun bestemmer termindato etter første mensdag i siste menstruasjon... de kan ikke gjøre annet, de er ikke noe mer synske enn meg og deg ;) så du kan egentlig finne det ut enkelt selv :)

Så fort dere får timer da... Urettferdig. Jeg testet positivt forrige uke, ringte selvfølgelig helsestasjonen (vil ha oppfølging av jordmor) umiddelbart. Fikk anslått termin til 08.09.10, men fikk ikke time før 24.02.09. Da er jeg 13+3 (!) uker på vei. Syns det er i overkant lenge å vente...;)

Eller har jeg misforstått noe?

Annonse

Jeg har fått time til første kontroll når jeg er 12 uker, men har vært på omvisning og hatt samtale med jordmoren (skal føde på Føderiket i Oslo)

Synes også det er LENGE å vente! Er litt bedre denne gangen fordi jeg ikke har like mange spørsmål som jeg hadde førstegang, men kunne godt hatt den første kontrollen i uke 8 for min del!!

Var hos legen i dag, og da testet de bare urinen og konstanterte at jeg var gravid. Fikk ikke noen termindato. De tok blodprøver og målte blodtrykk og ga meg en ny time om tre uker :) Men er glad for at fikk time så fort :) Godt å få snakket med en lege siden det er første gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...