Gå til innhold

Legebesøk


Mørimor

Anbefalte innlegg

Jeg er bittelitt usikker på hvor langt jeg egentlig er. Så i dag bestilte jeg time til legen. Er litt sånn smånervøs for om alt er ok. Skummelt;)

Men blir deilig å finne ut hvor langt, og få bekreftet at jeg er gravid.

 

Noen som har vært hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos legen i dag. Fikk termindato 10.9. :) Og har fått bestilt time hos jordmor til 19 januar, Jeg må følges opp ganske tett pga at jeg har høyt blodtrykk og tar medisin for det daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg jobber som legesekretær på legekontor og vet derfor at legene kun bestemmer termindato etter første mensdag i siste menstruasjon... de kan ikke gjøre annet, de er ikke noe mer synske enn meg og deg ;) så du kan egentlig finne det ut enkelt selv :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har lange sykluser, pluss at jeg mistet før jeg ble gravid, egentlig uten å ha mensen i mellom, så derfor er det veldig vanskelig å finne ut....

Jeg fikk UL av legen min tidlig da jeg var gravid for 3 år siden, pga lang syklus... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg testet positivt i går og ringte til legen i dag. Fikk time allerede i morgen :) Gleder meg til å få bekreftet graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort dere får timer da... Urettferdig. Jeg testet positivt forrige uke, ringte selvfølgelig helsestasjonen (vil ha oppfølging av jordmor) umiddelbart. Fikk anslått termin til 08.09.10, men fikk ikke time før 24.02.09. Da er jeg 13+3 (!) uker på vei. Syns det er i overkant lenge å vente...;)

 

Eller har jeg misforstått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått time til første kontroll når jeg er 12 uker, men har vært på omvisning og hatt samtale med jordmoren (skal føde på Føderiket i Oslo)