Gå til innhold

Legebesøk


Mørimor

Anbefalte innlegg

Jeg er bittelitt usikker på hvor langt jeg egentlig er. Så i dag bestilte jeg time til legen. Er litt sånn smånervøs for om alt er ok. Skummelt;)

Men blir deilig å finne ut hvor langt, og få bekreftet at jeg er gravid.

 

Noen som har vært hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos legen i dag. Fikk termindato 10.9. :) Og har fått bestilt time hos jordmor til 19 januar, Jeg må følges opp ganske tett pga at jeg har høyt blodtrykk og tar medisin for det daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg jobber som legesekretær på legekontor og vet derfor at legene kun bestemmer termindato etter første mensdag i siste menstruasjon... de kan ikke gjøre annet, de er ikke noe mer synske enn meg og deg ;) så du kan egentlig finne det ut enkelt selv :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har lange sykluser, pluss at jeg mistet før jeg ble gravid, egentlig uten å ha mensen i mellom, så derfor er det veldig vanskelig å finne ut....

Jeg fikk UL av legen min tidlig da jeg var gravid for 3 år siden, pga lang syklus... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg testet positivt i går og ringte til legen i dag. Fikk time allerede i morgen :) Gleder meg til å få bekreftet graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort dere får timer da... Urettferdig. Jeg testet positivt forrige uke, ringte selvfølgelig helsestasjonen (vil ha oppfølging av jordmor) umiddelbart. Fikk anslått termin til 08.09.10, men fikk ikke time før 24.02.09. Da er jeg 13+3 (!) uker på vei. Syns det er i overkant lenge å vente...;)

 

Eller har jeg misforstått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått time til første kontroll når jeg er 12 uker, men har vært på omvisning og hatt samtale med jordmoren (skal føde på Føderiket i Oslo)

 

Synes også det er LENGE å vente! Er litt bedre denne gangen fordi jeg ikke har like mange spørsmål som jeg hadde førstegang, men kunne godt hatt den første kontrollen i uke 8 for min del!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på fredag, ringte legen på mandag (i går) og fikk legetime 20.01.10. Har lyst til å fortelle nyheten til alle med en gang, men klarer ikke å tro at det er sant, så synes over en uke er lenge å vente...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag, og da testet de bare urinen og konstanterte at jeg var gravid. Fikk ikke noen termindato. De tok blodprøver og målte blodtrykk og ga meg en ny time om tre uker :) Men er glad for at fikk time så fort :) Godt å få snakket med en lege siden det er første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte i dag, og fikk ikke time før den 2 februar. Skulle egentlig fått senere sa sekretæren, men min fastlege skal ut i permisjon så jeg fikk før hun skulle dra. Da er jeg nesten 8 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også legetime 20.01 :) Da er jeg 7 + 3 :)

Ringte i dag.

Ble ikke fastlegen da, men en turnuslege. Men de gjør vel likebra jobb vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen, som gav meg henvisning til UL for å se hvor langt og om det er der;) hehe....men fikk ikke time til UL før 4.feb. Da er jeg 10 eller 11 uker... hmm Klarer jeg å vente såååå lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...