schubidu Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Er det noen andre som har opplevd å få dårlige nyheter på UL? Vi har vært igjennom tre tøffe uker med utredning og nå har vi så vidt begynt å håpe på at ting kan gå bra. Vi hadde gledet oss til ultralyd, få vite kjønnet og alt det der. Men grunnen til at ultralyd gjennomføres er jo for å oppdage feil, det glemmer de å skrive i alle mamma bøker og mamma blader... Vi kommer ikke til å få vite om babyen vår er alvorligt sykt før etter fødselen. Men vi har bestemt oss for å tenke positivt, å glede oss over svangerskapet og ta ting som de kommer:-)
Gjest Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Ja i et tidligere svangerskap ble det funnet misdannelser og det var ikke mulig for foster å overleve utenfor livmor. I beste fall ville det vært snakk om dager. Husker den ultralyden og de påfølgende dager med undersøkelser og "kanskjer" som en eneste stor tåkedott.... Men svaret ble altså at det ikke var noe håp. Vi valgte derfor å avslutte svangerskapet. Det høres ut som om det er noe håp om liv også etter fødselen? Jeg håper virkelig at dette går bra:) Det er et veldig sjokk, tror ikke noen er forberedt på dette på vei inn til ultralyd om de ikke har opplevd dette før. Var på ordinær ultralyd i dag og ombestemte meg tusen ganger for om jeg skulle gå inn eller ikke. Glad jeg gjennomførte. Denne gangen ser det ut til å gå bra:)
schubidu Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 Godt å høre! Det går jo stort sett bra :-) Ja, vi har håp om at det skal gå bra, og i beste fall at vi får en vellskapt baby.
bollesmulene Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Hei:) følte jeg måtte skrive noen ord til deg! Vi har en datter på 2 år og 4 mnd! og venter vårt andre barn! Men med første mann, så gledet vi oss til ultralyd og spent på kjønnet og glemte at andre ting kunne oppstå! Når jeg lå der for ultralyd , fikk vi beskjed om at hu manglet en hinne i hjernen og mest sannsynelig fikk vannhode! vi ble sendt videre til trondheim universsykehus hvor de har fosterklinikk, hvor de tok fostervannsprøve, MR, og masse ultralyder! de kom da fram til at hu mest sannsynelig ble blind! 50 % sa de! Lille prinsessa kom måtte igjenom en del prøver og det visste seg at lille prinsessa vår er helt frisk ! Ingen feil , uten om sjeling som hun får lapp på øye for nå! En lang historie gjort til veldig kort! men håper det viser at det kan faktisk gå veldig bra! så gode ting kan skje selv om man tror det verste! Men vi hadde håpet oppe og visste uansett ville vi elske henne! så ønsker dere lykke til og håper alt går bra!
Gjøkeredet③ Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Ja det virker jo som om alle bare gleder seg til ultralyd. Men jeg syntes det er ufattelig skummelt jeg.. Med førstemann var alt perfekt og greit, men jeg husker jeg sov ikke noe natta før UL. Samme var det denne gangen. Har ikke sjans til å få sove og å sitte på venterommet var jo bare helt forferdelig.. Det er liksom alfa og omega det man får vite.. Denne ULen kunne han ikke se hjertet ordentlig, så jeg måtte komme tilbake etter 2 uker. De to ukene var helt forferdelige. Hjertet var heldigvis fint, men så fant han vann på den venstre nyra. Noe som ikke var noe å bekymre seg for og mest sannsynligvis kom til å forsvinne av seg selv, men må tilbake ul i februar.. Det verste scenariet med nyrene er at han kan være litt ekstra utsatt for UVI og blærekatar. Så har jo ikke fått direkte dårlige nyheter som du har. Men det er noe å tenke på.. Det faktum at ultralyd er ganske mye mer enn å få vite kjønnet!
Mortil1snart2<3 Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 legen min hadde en lang prat med meg på kontroll i går om hva som kan skje på ul, og sier at ul er veldig bra til å bestemme termin og til å se kjønn! men dessverre skjer det alt for ofte at de ser ting til bekymring på ul som kan vise seg å være ingenting, og da har man gitt de kommende foreldre uker eller mnd med bekymring! det vanligste var vannhode og en mørk flekk på hjertet som kunne indikere hjertefeil, som var det de oftest tok feil av. lett å si, men ikke lett å gjennomføre det å ikke bekymre seg... men som han sa, ofte er det ingen grunn til bekymring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå