Gå til innhold

Flere som holder på å besvime??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Første dag i 2. trimester i dag:) Jeg jobber som lærer, og har ved flere anledninger holdt på å gå rett i bakken når jeg står lenge.. Er det vanlig? Setter veldig pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn med 1 mann, legen fant ut at jeg hadde blodtrykks fall, det varte til ca uke 25...(hos meg). Jeg klarte til en viss grad å styre det ved å spise ofte og lite(sånn at sukker nivårt var jevnt)

Ikke farlig, men sett deg ned når du føler deg uvel...

Skrevet

Ja jeg har det slik, og har hatt det mer el mindre hele svangerskapet. Ubehagelig, men helt normalt i flg jordmor. BT og Hb er ok.

Skrevet

Jeg har det slik, og har hatt det i alle svangerskapene. Hadde det gjennom hele svangerskapet også. På slutten var det så ille at jeg måtte ha samboer med i dusjen fordi jeg svimte av pga dampen, gjerne uten noen forvarsel. Årsaken er gjerne lavt blodtrykk. Hjelper å drikke mye og spise jevnt.

Skrevet

har det sånn når jeg står for lenge rolig..

vet ikke hva det kan være :S

ikke noe særlig akkurat

Skrevet

Holdt på å gå rett i bakken på jobb med pasient på kontoret en gang, veldig ubehagelig! Hjalp å sette seg ned. Hadde lavt blodtrykk, fikk råd om å drikke mye. Blodtrykket er bedre nå i uke 21, og er ikke så mye svimmel.

Skrevet

Eg har det også. Har lite jern, men Hb og BL er fint. Kan vere pga hormonene også, ar man reagerer i visse situasjoner. (eg reagerer på overgang fra kulde til varme, f eks når eg dusjer eller går fra kulden og inn i en varm butikk).

Skrevet

Huff, hørtes ikke godt ut.- Må si jeg aldri har besvimt, så vet ikke helt hvordan det er... Høres virkelig ugehaglig ut!

Også blir man jo kanskje redd atpåtil. Redd for at man skal slå seg i fallet og skade fosteret på et vis kanskje?

Ville bare dele min sympati!

Skrevet

Jeg har det slik denne gangen, og det er helt forferdelig:-s

Jeg tørr ikke gå i butikken alene, eller levere i barnehagen (er et stykke å gå)... så det er slitsomt... :-s

Jeg har vært hos legen, og sett på hva som kan være grunnen, men svaret var at noen ganger bare er det sånn...

Sørg for at du setter deg ned, enten på en stol eller på gulvet når du kjenner du blir svimmel... Du gjør myyyye mer skade hvis du faller !!

Jeg har gitt beskjed på studiestedet mitt at jeg ofte blir svimmel, og at jeg kan besvime. Det vet også mine venner og familie.

Så jeg har alltid med meg noen når jeg drar noe sted, slik at de kan forklare dersom jeg bare setter meg rett ned...

Har måtte gjort det på butikken ved 2 anledninger, veldig flaut, men bedre enn hjernerystelse:-p

Skrevet

Tusen takk for fine svar!! Ringte legen også, og jeg skulle bare ta det med ro til jeg skal dit den 24...

Skrevet

Godt å se at dette ikke gjelder kun meg... var igår på ake å grill tur, hadde stått en stund plutselig kjente jeg at jeg ble så kvalm og at jeg holdt på og dette om..måtte sette meg ned å drikke masse..

lurte selv på om dette var normalt..fikk litt svar nå:)

Skrevet

Ja, det er sinnsykt bra at det finnes folk der ute som har opplevd det samme, og som idder å svare:) Men det er sikkert lurt å høre med legen sin uansett..

Skrevet

Kommer som regel av lavt blodtrykk ja. Er ikke farlig, men så utrolig ubehagelig og hemmende i hverdagen... Jeg har egentlig høyt bt, og tar medisiner for det, men nå har det plutselig blitt for lavt. Holdt på å besvime i en butikk her om dagen og måtte ligge på bakrommet til jeg ble bedre... Veldig moro... Hadde jeg vært lærer hadde jeg sykmeldt meg, klarer ikke stå lenge av gangen nei...

Skrevet

Hei. Jeg er også lærer og sliter med lavt blodtrykk og dertil perioder med mye svimmelhet. Har sagt fra til inspektør og rektor at jeg er gravid, så de skjønner hva det er om jeg rett og slett skulle svime av.

Jeg merker at det hjelper å drikke masse vann og spise regelmessig. Selv prøver jeg å få i meg noe i begge småfriminuttene (banan, drops, et rundstykke...) i tillegg til nista i matfri. Og så har jeg alltid druer o.l. liggende på arbeidsplassen min.

Slitsomt, men ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...