Gå til innhold

Flere som holder på å besvime??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Første dag i 2. trimester i dag:) Jeg jobber som lærer, og har ved flere anledninger holdt på å gå rett i bakken når jeg står lenge.. Er det vanlig? Setter veldig pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn med 1 mann, legen fant ut at jeg hadde blodtrykks fall, det varte til ca uke 25...(hos meg). Jeg klarte til en viss grad å styre det ved å spise ofte og lite(sånn at sukker nivårt var jevnt)

Ikke farlig, men sett deg ned når du føler deg uvel...

Skrevet

Ja jeg har det slik, og har hatt det mer el mindre hele svangerskapet. Ubehagelig, men helt normalt i flg jordmor. BT og Hb er ok.

Skrevet

Jeg har det slik, og har hatt det i alle svangerskapene. Hadde det gjennom hele svangerskapet også. På slutten var det så ille at jeg måtte ha samboer med i dusjen fordi jeg svimte av pga dampen, gjerne uten noen forvarsel. Årsaken er gjerne lavt blodtrykk. Hjelper å drikke mye og spise jevnt.

Skrevet

har det sånn når jeg står for lenge rolig..

vet ikke hva det kan være :S

ikke noe særlig akkurat

Skrevet

Holdt på å gå rett i bakken på jobb med pasient på kontoret en gang, veldig ubehagelig! Hjalp å sette seg ned. Hadde lavt blodtrykk, fikk råd om å drikke mye. Blodtrykket er bedre nå i uke 21, og er ikke så mye svimmel.

Skrevet

Eg har det også. Har lite jern, men Hb og BL er fint. Kan vere pga hormonene også, ar man reagerer i visse situasjoner. (eg reagerer på overgang fra kulde til varme, f eks når eg dusjer eller går fra kulden og inn i en varm butikk).

Skrevet

Huff, hørtes ikke godt ut.- Må si jeg aldri har besvimt, så vet ikke helt hvordan det er... Høres virkelig ugehaglig ut!

Også blir man jo kanskje redd atpåtil. Redd for at man skal slå seg i fallet og skade fosteret på et vis kanskje?

Ville bare dele min sympati!

Skrevet

Jeg har det slik denne gangen, og det er helt forferdelig:-s