smily2 Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg lurer på om jeg kan spise Wasa sport knekkebrød når det står 9g karbohydrater pr skive, hvorav sukkerarter 0,2g?? Er helt blå på dette, men vurderer å begynne....
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Da er det 8.8 gr karbohydrater pr skive, og du skal ha 15 gr pr dag. Men klart, om du kun spiser en sånn, og ikke noe mer iløpet av dagen så går det jo bra Altså, ikke noe mer karber...
smily2 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 Skal trekke fra sukkerarter på karbohydratene.....? Forstår jeg deg rett da.. Tror jeg kommer til å slite med hva jeg skal spise istede for knekkebrød på jobben...
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Nei, det ble feil Haha! Sorry!! Men der det står f.eks "karbohydrater 10, hvorav sukkeralkoholer 2", så er det bare 8 "effektive" karbohydrater... man kan trekke fra sukkeralkoholene der det står skrevet. Der hvor det ikke er oppgitt, så vet man jo ikke hvor mye sukkeralkoholer det er... Men prøv den andre, ryvita... den er det mye mindre i Salater er enkle og ta med sseg på jobb, og mye bedre enn knekkebrød!
smily2 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Ja det er det, men synes det er best helt nylaga da Å når jeg skal ut med tre små om mårran, blir det liten tid til noe salat laging..... Så det har liksom vært så lettvint med knekkebrød med ost på....
fjollefrua Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 hvis du er avhengig av brød eller knekkebrød, så bak ditt eget. Men du skal være klar over at man ikke går ned like fort hvis man spiser mye av dette. Lag mye omeletter, eggerører, salater etc til frokost og lunsj. Har masse oppskrifter hvis du vil ha. Men send meg i tilfelle en PM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå