Gå til innhold

Går det an då?


helixxx

Anbefalte innlegg

Er tredjegangsgravid og tenkte at alt no skulle vere rutine. Men neidå. Er like spent som gang nr 1 og lurer på alt mogeleg. Spm til dykk i septemberklubben: er det noken som har begynt å få mage? EG HAR! Skummelt, men litt kjekt. Har faktisk gått opp 2 kg og, men det kan jo vere pga av jula, men får ikkje att knappen på 3 av mine bukser. Og magen tyter ut! Som sagt; Scary!!!! Men litt kult. Skremmande fordi eg tenker; kor skal dette ende. Er absolutt normalvektig, men har i mine 2 forrige svangerskap lagt på meg forholdsvis 17 og 23 kg. Gjekk det fort ned igjen, men vil ikkje bli så stor no. Føler at eg mistar kontrollen over eigen kropp alt for tidleg! Andre med same erfaringar? Andre med gravid-mage allereie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er andregangs;) Har en datter på 3. Men jeg kom til uke 10 i høst med et annet svangerskap, før jeg mistet, og hadde da begynnende mage. Nå er jeg på´n igjen, og syntes det er vanskelig å ha på bukser, fordi de er for trange, og det gjør vondt. Er ganske oppblåst. Og jeg ser gravid ut....men det er nok for det meste oppblåst og litt fett fra forrige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4 gangs her da, muligens 5. ( En sikker abort i høst, og mistanke om at jeg hadde en i sommer også....) Så hvis nå dette skulle gå etter planen blir det barn nr. 3 ... Og man skulle jo tro at dette var piece of cake, men neida.... Lurer også på allverdens... Nå er mine to allerede 8 og 5 år siden da, og man glemmer jo fort. Men det føles som om alt er nytt nesten... Veldig rart... Merker det strammer nederst i magen, og puppene eser ut, og det kan jeg ikke huske å ha lagt merke til tidligere....Og det er bare 5+1 nå.... Og stikninger og strekninger i lysken... Også er jeg myyyyyye mer bekymret nå!!!! Sikkert også en sammenheng med tidligere aborter, men likevel! Før visste jeg ikke at det var sååå mye som kunne gå galt! Hadde hørt om svangerskap utenfor livmoren, men MA f.eks. hadde jeg aldri hørt om.... Prøver så godt jeg kan å ikke bekymre meg så mye, men det er sannelig ikke enkelt syns jeg ! Og som du også skriver, en skulle tro det var rutine!

Men egentlig litt godt også da at det føles annerledes for hver gang, det blir liksom noe spesielt med hvert svangerskap da, noe man kanskje kan fortelle videre til de små når de vokser til :) Med min første merket jeg ingenting utenom en blødning i uke 10, som mest sannsynlig var en tvilling. Ett problemfritt svangerskap. Nr. 2 kjentes veldig annerledes, var litt sånn småuggen, fikk svangerskapskløe og ble mye større. Så hvis nå dette går riktig vei, er jeg veldig spent på hvordan det vil bli i forhold! Utrolig rart at det kan være så forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;

 

Gratulerer med ein ny spire!

 

Eg og har ei på 8 år og og ein på snart 5. Så då er vi i same "båt"

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...