Gå til innhold

JEG har hvertfall god samvittighet!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ønske alle andre også hadde det! Det er altfor lett å bruke bilen, og når alle gjør det, jo da ender vi opp i en forrurensningskrise! De som så på tv2 nyhetene skjønner hva jeg snakker om.

Jeg kjører stort sett aldri bil, vi har bil, men den står for det meste i garasjen. Hvis jeg skal inn til byen, så tar jeg buss med barnevognen. Skal jeg rett ut på senteret en tur, ja da bruker jeg de 45min det tar å GÅ dit. Samme gjelder butikken som ligger 15min i gangavstand. Vi tar oss en runde med bilen når vi skal gjøre innkjøp, og da handler vi inn til hvertfall en uke av gangen.

Jeg blir lei meg av folk tankegang! Når vi selv er så flink og tenker på miljøet, så skal alle andre ødelegge for oss!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med de som bor steder med lite kolletivtrafikk? Og hva med dem som har fått barnehageplass langt hjemmefra og med omvei til jobben? Osv. Det er lov å bruke hodet før man poster et innlegg.

Hvar er det forresten med deg og utropstegn?

Skrevet

Helt greit med folk i din situasjon, men det er utallige som ikke har grunn for å bruke bil

Skrevet

Jeg har 4 mil tur retur barnehagen. Det går ikke jeg altså. Må dermed bruke bil. Butikken er 45 minutters gange unna i bratte bakker. Handler en gang i uken, skal jeg gå, synes du? For å komme på jobb, er det 3,5 mil en vei.. Du skjønner det, lille venn, at det er noen som faktisk må bruke bilen sin.

Når det gjelder folk som bor i områder med godt utviklet kollektivtilbud er jeg enig med deg...

Skrevet

Helt enig med HI her, og enig med dere andre. Det er mange som er unnskyldt og som ikke har mulighet til å reise kollektivt. Men det er noe så innmari mange andre som har GOD mulighet til å ta busse/trikken, men som ikke gidder rett og slett. Utrolig irriterende med så mange late og egoistiske mennesker.. Jeg kjører buss og har god samvittighet, vi har en bil som mannen bruker for han har ikke bussmulighet til jobb, men ellers er det mye buss :)

Skrevet

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt dilla, eller?

Skrevet

Eh, hvis dere to i forsvar kunne lest det hun skriver og ikke tro at hun mener noe annet så, så hadde dere sett at det var ingen grunn til å føle seg tråkket på. Det er en kjennsgjerning at alt for mange er late og ikke gidder å bruke bena/kollektivt selv om de kan. Tror neppe HI siktet til at en burde gå 4 mil for å hente i bhg. Skal en ta storhandelen tar en sikkert bilen (selv om jeg i forfjor tok julehandelen med ben og barnevogn...).

Hvis alle kunne prøve å tenke seg om to ganger i stedet for å tenke latskapens tanker, så hadde mye vert spart.

Skrevet

19.43: 19.14 var meg ;) Glemte bare hilse fra meg selv.

HI

Skrevet

Kakemonstermosedamen: :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...