Kristine_bolla Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 prøvde på det første gang idag. er 38uker på vei og kjenner det knyter seg i magen nå (småkynnere kanskje..hm..) Noen med erfaringer fra sånn?? Hvordan virker det? Virker det raskt? Har hørt meningen er å ikke gå særlig over tiden, men at det likevel kan framskynde, fordi det kan sette igang riene.. Håper noen har noen svar/ erfaringer å dele:-)
*pinkypai_jente06+gutt10* Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tok modningsakupunktur da jeg gikk med datteren min.. Var i uke 36/37. Tok akupunktur en mandag, på kvelden samme dag gikk slimproppen! Var hos jordmor til ordinær kontroll på onsdag, fortalte henne dette men det trodde hun ikke noe på.. Hun ba meg smøre meg med tålmodighet for etter det hun kunne kjenne kom jeg i allefall til å gå tiden ut................. natt til fredag gikk vannet.. og lørdag kveld fødte jeg en nydelig datter! (Var da ca 37,5 uker) Jeg kommer til å gjøre det samme denne gangen, har tro på at det virker!! Lykke til
Kristine_bolla Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 åh.. hørtes ut som drømmen... jeg skal til en ny akupuntur-time på fredag.. krysse fingrene for at det samme skjer hos meg..
Nine:) Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Heihei! Jeg fikk modningsakupunktur med andremann:) og det virket! hehe Fikk første (og eneste) behandling onsdag formiddag, og da var jordmor litt tilbakeholden pga at de vanligvis ikke satte nåler før 3 uker før termin... Så hun begynte forsiktig sa hun:)) Fredag ettermiddag gikk vannet og lillegutt ble født på kvelden, nøyaktig tre uker før termin:) Kunne tenkt meg noe sånt denne gangen også, siden jeg føler detta er et elefantsvangerskap som ingen ende har... hehe
milliemor :) Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Hvor satte de nålene på dere og hvor mange nåler fikk dere? Veit de gjør litt forskjellig.. Hu jeg skal ta akupunktur hos har ikke veldig erfaring så er litt skeptisk. Vurderer å heller betale en privat akupuntør som har utdannelse enn å ta det hos en jordmor med bare et kurs..
Nine:) Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 tok hos vanlig "kontroll"jordmor... fikk iallefall på tærne, men kan ikke huske om jeg fikk andre steder også akkurat den gangen,... sorry.. Men jeg fikk iallefall ikke alle nålene jeg skulle ha den første gangen,pga det var litt tidlig.
Kristine_bolla Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2010 ¨hun jeg var hos satte èn nål midt oppå hodet, og (begge hender) fikk en nål mellom tommel/pekefinger og ca midt oppå hånden. Videre på innsiden av foten og oppe/på siden av stortåa. greit å få noen som kan det til å gjøre det. gjorde dette sist gang jeg var gravid, også med ei uerfaren dame. ingen effekt i det hele tatt. denne gangen kjenner jeg det mens jeg er der og flere timer etter.. Men altså: 9 nåler ca. jeg fikk et par ekstra utenom disse mot vann i kroppen, skal si jeg har vært mye på toalettet etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå