Gå til innhold

Har et spørsmål.. 2 faktisk.. ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer gynekologen å se kjønn i uke 29?, eller begynner fosteret å blir for stort?

Å så spurte min samboer et spørsmål jeg ikke klarte å svare på så kanskje noen av dere har et svar. Hvorfor får gravide vann i kroppen, å hvorfor får noen lite, mens andre mye? Antar det siste har med saltinntak å gjøre... hmm.. Ble visst flere spm enn jeg hadde trudd;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gyn kan se kjønn i uke 29 om barnet ikke er veldig sjenert av seg å ligger med bena i kryss :) angående det med vann vet jeg ikke sist hadde jeg mye vann. fikk da sv.skapsforgiftning å det var veldig varmt (venta sommerbarn) denne ganga har jeg ikke noe vann å har 12 dager til termin. så kan egentlig ikke svare på spm ditt.

Skrevet

Det er fint mulig å se kjønn i uke 29. Jeg er nå i uke 34 og på ul i dag kunne jordmor fint se at det blir en jente.

Jeg vet ikke helt hvorfor gravide får vann i kroppen, men jeg vet at for å hindre at man får mye vann så skal man faktisk drikke mye væske!!

Skrevet

er ikke lett og forklare hvorfor man får vann i kroppen og hvorfor noen får mye å lite osv, men studier viser jo at man ofte får mer vann i kroppen på sommeren, pga varmen.

kroppen jobber jo veldig med selve svangerskapet, så det blir ikke mye jobbing til overs for å skille ut den eve væsken som er til overs ( veldig enkelt forklart desv.) men i fagspråket er det sånn at sirkulasjonen er dårligere og væske hoper seg opp i kroppen, hovedsakelig i de ytterste lemmene. Altså hender og føtter. De som er lengst unna hjertet:-).

Noen ganger er det tegn på svangerskapsforgiftning, andre ganger "er det bare sånn" visstnok. Akupunktur er bevist å hjelpe også får man medisiner for det, men det er ikke noe de pleier å gi da det virker på ALL væske i kroppen og fosteret gjerne vil ha sin væske der ei stund til... ble mye forklaring,men håper det hjalp:-)

Skrevet

Tusen takk for hjelpa jenter! Gleder meg til UL, og håper vi får se tydelig hva det blir:) Ikke enkelt dette med vann nei, skal få samboer til å lese dette så kansje han får svaret han lurer på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...