Gå til innhold

kan man vaske urinprøve glasset

Anbefalte innlegg

Skrevet

og bruke det på nytt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vil jeg tro.. men vær nøye med at all såpe osv er vekk så ikke du risikerer at det blir noe feil med analyseringen!

Skrevet

Min jordmor sier at man skal skylle det godt uten bruk av såpe og la det tørke. Så ja, det kan du:o)

Skrevet

Jeg kjører det i oppvaskmaskinen jeg, går fint!

Skrevet

FLOTT !

takk for svar, har ikke rukket å kjøpt nytt så da skyller jeg bare ett brukt :)

Skrevet

Skal no helst være sterilt til en tisser på det da. Jeg hadde ikke villet vasket det, og spesielt ikke i oppvaskmaskinen!! Ugh!! Spør neste gang du er på legekontoret om å få med et glass eller to.Du kan også spørre om du kjenner noen som jobber på et sykehus, legekontor eller i hjemmetjenesten... :)

Skrevet

I oppvaskmaskinen kunne det aldri i verden falle meg inn å vaske det. Æsj!! Jeg bruker det som engangs. Det koster jo bare 10 kr elns da, og det er da ikke såååå mange glass man trenger i løpet av et svangerskap :)

Skrevet

Både lege/jordmor og lab kaster glassene i søpla uten å spørre, så føler ikke jeg kan spørre om å få dem tilbake...

Men det er klart at hvis alle gravide brukte bare et par prøveglass i løpet av sin graviditet, ville det minsket søppelmengden ganske drastisk.

Skrevet

Hvis det er fullstendig krise så kan man sikkert bruke det om igjen, men alvorlig talt, urinprøveglass selger de på apoteket for 5,- kroner glasset, det står de fleste i. Kjøp et par stykker i slengen, så har du ut svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...