Gå til innhold

Hvorfor er folk utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben og jeg er visst utrolig kjedelige og gammeldagse. Ingen av oss hadde gidda å være utro.

Vi har et helt vanlig liv sammen, det er ikke fest og sex og moro hver bidige dag. Ingen av oss ser ut som om vi er 20 lenger heller. Vi blir slitne iblant, ungene krever sitt, bilen ryker, vi irriterer hverandre, økonomien tryner noen måneder, jeg legger på meg, han glemmer sokker over hele leiligheten, vi kjeder oss, vi har lite å snakke om noen dager, vi småkrangler om hvilken film vi skal se.

Altså; vi har vanlige, dølle småproblemer. (Og vi koser oss med å være to i alt dette.)

Så har jeg ofte opplevd at folk skal lette sitt jævla hjerte til meg og syte over at de har det såååååååååå ille hjemme at de bare MÅ pule rundt (pardon my french).

Buhu, han spiller for mye PS3, så jeg driver på med en kompis av ham.

Eller snufsegrin, hun har lagt på seg ti kilo, så jeg fant meg et ligg sist jeg var på fest med gutta.

Og dette er ikke fjortiser, men tilsynelatende voksne folk som har unger.

Jeg syns ikke det koster meg en dritt av anstrengelse å ikke ligge med noen andre enn gubben - men det er kanskje meg det er noe galt med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neida, det er ikke deg det er noe galt med :)

Vi har det akkurat sånn som du beskriver... sex, hva er det?? Sist jeg hadde det var jeg sikkert ung og sprek!

Men vi er like mentalt, vi er på samme nivå, vi utfyller hverandre... det er når man ikke har det, at det begynner å rakne...

Jeg var utro mot min ex, med min nåværende samboer. X'n min var en kontrollerende freak som nektet meg å være sammen med venner, nektet meg å skrive sms, nektet meg og snakke med noen på msn etter han hadde sovnet fordi det visstnok bråkte....

Det å forlate en manipulerende dust krever mer enn sin kvinne, det krever en mann som man kan bruke som unnskyldning....

Nå derimot, kunne det ikke ramla meg inn å være utro. Never ever! Samboeren min er en latsabb, han sitter mye på pc'n, han er vrang å få til å rydde.... men, han står opp med ungene i helgene, han henter en kopp te til meg når jeg spør om det, han duller med meg når jeg er syk, og han elsker meg, av hele sitt hjerte! :)

Skrevet

Gubben og jeg er visst utrolig kjedelige og gammeldagse. Ingen av oss hadde gidda å være utro.

Ja det er det nok mange som har tenkt!

Jeg har selv ikke vært utro, men opplevd at min eks var det mot meg..

Jeg har egentlig ikke noe svar til deg jeg...

Noen tror at gresset er grønnere på andre sida, mens det egentlig er like brunt :o)

Nei fra spøk til alvor...

Trur det er hundre forklaringer på hvorfor noen er utro, ettersom hvem du spør..

De aller fleste tror jo ikke at partneren deres vil være utro noen gang. Dessverre er det ikke alltid slik....

Også tror jeg ikke det handler om å "gidde" og ikke "gidde" å være utro.

Det er en handling som skjer, av ulike grunner....

Min mening er at det ikke nødvendigvis bør ødeleggge forhold, mange jobber seg gjennom slikt..

Men du har også de som burde gått ut av forholdet de er, fordi de egentlig vil være med den de er utro med....

Skrevet

Nei, jeg kjøper ikke den om at "det bare skjer" - det er jo et valg man tar.

Og er man opp over øra forelsket i en annen enn partneren, går det faktisk an å gå fra partneren før man begynner på noe nytt.

Skrevet

Ja klart det går an, men alle tenker ikke som deg vet du. Hadde det vært så lett som du skal ha det til hadde jo ingen opplevd utroskap!

Skrevet

Mammaen til Isak - prøver du å sette meg på plass? ;o)

Skrevet

Nei slettes ikke :o) men du får noe som er vanskelig for veldig veldig mange til å høres så innmari enkelt ut.. så jeg lot meg provosere! Haha..

Sorry, bad day!

Og utroskap fikk meg til å tenke på eksen, som irriterer vettet av meg hehe.

I tillegg dukket de flotte bildene opp i hodet av han og hans (den gang dame) i min seng, i mitt hus!

*Sånn...da var den frustrasjonen ute*

Skrevet

Så herlig eks du har *urk* Skjønner at temaet irriterer deg!

Skrevet

Det kan være så enkelt som å være på feil sted, på feil tid, med feil person. Sånt vet man aldri! :-)

Skrevet

Men da burde jo både gubben og jeg vært utro så det ljomer, siden begge jobber i utelivsbransjen? Der kryr det av drita desperate gjester som gladelig ligger med hva som helst...

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Jeg har vært utro en gang i mitt liv.

På den tiden var jeg i et tragisk forhold. Han var alkoholiker, psykisk syk og voldelig. Jeg fant ikke veien ut av forholdet.

Gjennom jobben ble jeg kjent med ham som nå er mannen min. Vi fant tonen med en gang, og på en tilstelning med jobben betrodde jeg meg til ham om han som da var samboeren min. Med alkohol i bildet endte det opp slik jeg aldri hadde trodd det skulle gjøre - jeg var utro.

Jeg reiste hjem, pakket tingene mine, flyttet ut og så meg aldri tilbake. Og jeg har ikke angret et sekund.

Skrevet

Av en eller annen grunn tror mange at det er "på by'n" folk flest er utro - det stemmer så vidt jeg vet ikke. Behøver ikke være drita og desperat heller.

Skrevet

17.34

Problemet er vel bare når det er folk som verken er drita eller desperate som dukker opp og er verdens flotteste - og syns det samme om deg? ;oD

Skrevet

Vel, jeg elsker gubben, så da kan all verdens mannfolk være så flotte og ivrige de bare vil ;o) Det frister ikke.

Dessverre er veldig mange utro på by'n. Du aner ikke hvor mange ganger vakter og ryddehjelper er nødt til å be folk forlate lokalet fordi de har bollet seg på do - og da er det som oftest med noen helt andre enn partneren. Noen tror at bare fordi man er full kan man gjøre hva som helst.

Julebord er også den store klisjèen - men den klisjèen stemmer. Jeg vet om godt voksne damer som har seg på jobbfester - alle på jobben deres vet det, ingen sier noe til gubbene. Gubbene er hjemme.

Jeg vet om folk som er gravide, men boller rundt på byen mens forloveden sitter hjemme.

Kan ikke med min beste vilje skjønne greia. Og nei, jeg er ikke den som løper rundt og sier ifra til de som blir bedratt - har svært dårlig erfaring med å være budbringer...

Skrevet

Jøss, du sitter jo på mer informasjon om andre folk enn Se & Hør. Slutt å være opphengt i hvem andre ligger med, og vær trofast mot "gubben" om det er det du vil.

Skrevet

OsloMor - hva er ditt syn på utroskap da? Syns du det er helt ok?

Skrevet

Hva jeg mener om det aktuelle tema er fullstendig irrelevant.

Jeg passer på meg og mine, og hva andre driver med bryr jeg meg lite og ingenting om.

Eksempel til etterfølge?

Skrevet

Det beste med det hele er dette

Jeg har en haug av venninner som låter akkurat som deg. Jeg kunne aaaaldri vært utro, mannen min elsker meg han ville aldri ha ligget med noen andre..

Også er vi på fest da.. og jeg sniker meg til en festrøyk på terrassen med noens mann..og vel, det går 3 minutter før jeg har siklende øyne ned i utrigningen eller en hånd på rumpa eller flørtende blikk eller spørsmål om han ikke kan komme på besøk til meg en dag... bare på kaffe liksom. Ja jøss. La meg bare tørke siklet ditt ut av skjorta mi.

La meg bare si, eksempelet over er i tillegg på en og samme kveld med tre forskjellige mannfolk. Kanskje er det bare meg, men mine bekjente og til og med noen av mine venninners menn er notorisk utro bastarder. Men kunne det falle konene deres inn? Not in a million years! Gidder jeg å fortelle det? Næj, de kan leve i troen på tio tusen røde roser og gode drømmer.

Dessuten tror jeg ikke nødvendigsvis jeg er lett på tråden, eller fremstår som ei løs tøs, og jeg kler meg heller aldri for utfordrende.. Jeg flørter ja, ustanselig..men mine venninner, gubbene deres, han i kassa på kiwi..henne også forresten, bestefaren til venninna mi, forresten med dama på posten også. Fordi det er sånn jeg er.

ps: enda har jeg ikke hatt sex med noen sin mann .. iallefall ikke noen sin mann der jeg kjenner partneren selv.

og pps: jeg har spurt om dette her inne før, om det er bare meg dette skjer med..og fikk utrolig mange svar som sier det samme som jeg sier her..

Skrevet

Jeg tenkte som deg. I tilegg til at jeg hadde stor respekt for ham jeg var sammen med gjennom 6 år. Plutselig erfarer jeg at jeg blir betatt av en kvinne og at jeg befinner meg på ukjent terreng. Jeg hadde på ingen måte erkjent det ovenfor meg selv og ble like overassket som min eksmann. Jeg var forresten aldri utro mot ham.

Det jeg vil frem til er at livet kan by deg på overasskelser du ikke var klar over at fantes i deg, og nå snakker jeg ikke om endring av legning. Hva vet inte du hva vet inte jag... Jeg tror det er viktig å ha det i bakhodet og ikke være så naiv og tenke at det aldri skjer med meg.

Skrevet

Veninna mi er gift med verdens beste mann, de har et flott sexliv, ingen store problemer, barn, hus og de har et godt ekteskap.

Vel..veninna mi gikk hen og var utro hun og det hadde jeg aldri i mine villeste fantasier forestillet meg! Hun er overhodet ikke "TYPEN" til det, men det skjedde likevel..

Man vet aldri!!

Skrevet

det er ikke noe galt med deg eller de bare fordi dere ikke gjør det samme eller har de samme lystene og behovene.

Skrevet

Du er jo utrolig sneversynt, HI.

Uten sammenligning for øvrig: Det er mange grunner til at noen endre opp som narkoman (noen har hatt en trøblete barndom, noen havner bare i feil miljø, noen kjeder seg, noen blir utsatt for ulykker og starter med milde smertestillende som så eskalerer osv. osv.) På samme måte er det utrolig mange forskjellige grunner til at folk er utro.

Utroskap er en kompleks og sammensatt greie.

Jeg tror ikke det nødvendigvis handler om hvor mange tilbud man får, men "hvor man er" (i mangel på et bedre uttrykk) med partneren, egne holdninger, høy sex drive osv. osv.

Du virker bare uvitende og fordomsfull, og må si jeg ellers signerer S(Tinkerbelle). Det er så mange jenter der ute som bare er sååå sikre på at mannen kunne aldri funnet på å være utro.. Neivel, det er faktisk like gjerne disse mennene som er utro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...