Novemberknøttprøverigjen Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Vi er prøvere og jegharetspørsmål med stor betydning for om jeg våger å fortsette å prøve. Jeg har et vikariat som går ut 1.august. Jeg tror jo at jeg får ny jobb etter det,men ingen ting er jo sikkert. Hvordan er det med foreldrepenger når en har vært arbeidsledig? Noensom vet?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 det lurer jeg på også.. åssen det der er.. men jeg er arbeidsledig.. vært det siden august 2009.. akk ferdig med et kurs via NAV nå
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 ikke helt sikker, men vet iallefall at om dere får dagpenger fra nav så er dette det samme som inntekstgivende arbeid. altså man beregner foreldrepenger utifra dagpenger på lik linje som lønn.
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 dagpenger teller på lik linje som lønn. Dette var det første jeg sjekket når jeg mistet jobben 6 uker på vei. Arbeidsmarkedet her er elendig og jeg visste med 99% sikkerhet at jeg ikke ville få noen ny jobb når jeg var gravid... Det eneste jeg er usikker på er hvordan det er med permisjonen ved 100% og 80% lønn. Jeg har jo ikke noe jobb å gå tilbake til så aner ikke hva jeg skal svare på det punktet der. Skal på nav i morgen tenker jeg så håper de klarer å svare, men det er jo nav det er snakk om så er søren ikke sikkert de har mer peiling de :-P
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Takk for svar. Da vet jeg hva jeg har å forholde meg til.
Herkules Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Dagpenger regnes som inntekt. Går man på dagpenger når permisjonen begynner så får man et snitt av de 6 beste av de 10 siste måndedene. Det vil si at om man feks er i arbeid i 4 mndr og så er arbeidsledig i de 6 siste før perm så får man et snitt av 4 mndr lønn og 2 mndr dagpenger. totalt sett får man mer penger fra nav om man velger 100% i 46 uker en 80% i 56 Som arbeidsledig ville jeg i alle fall vurdert sterket å velge 100% lønn og så heller ta ulønnet perm eller begynne deltid etter endt perm Særlig om far er i jobb og tjener godt er det MYE som skiller på 100% og 80 % utbetaling
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Men hva da dersom man mottar arbeidsledighetstrygd? Men er du at jeg ikke kan gå tilbake på det når jeg er ferdig med permisjonen? får jeg da plutselig ikke penger? det kan jo ikke stemme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå