Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

( Jeg spør her inne siden sjansen kanskje er størst for å få litt mer seriøse svar )

 

Jeg er 26 uker på vei og har så langt hatt et supert svangerskap. Ikke vært dårlig, hatt lite symptomer og alt har vært (og er?) som det skal. Ul i uke 19 viste en aktiv jente og magen har begynt å vokse litt.

 

Men de siste dagene har jeg hatt en følelse av at noe ikke er som det skal være. Jeg klarer ikke helt å forklare det, men det er en ekkel følelse. Og siden i går har jeg ikke kjent noe liv:(

 

Jeg har lest, og hørt, at det ikke er vanlig å kjenne liv hver dag før i uke 28. Men jeg kjenner likevel at jeg begynner å bli litt små bekymret nå... Men så har jeg ikke lyst til å bli "hysterisk" heller - for det er kanskje (helt sikker?) ikke noe gale.

 

Prøvde å bestille time hos fastlegen min i dag, men han har fått hjerteproblemer og er sykemeldt på ubestemt tid. Turnuslegen var fullt opptatt i ukesvis fremover. Vi har bare et legekontor og de har ikke nødtimer.

 

Er det hysterisk av meg å ringe legevakten? Eller burde jeg vente litt?

 

Det er så uvant og ekkelt å ha denne følelsen...:(

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å drikke søt saft og dytte i henne? Ring legevakten og be om å bli henvist til ul dersom ikke noe hjelper for å få fart på henne. Jeg syns det er lov å være hysterisk når man er gravid.

Skrevet

Vær så snill, ring legen! Jeg får helt vondt i magen når jeg hører om alle de som drøyer legebesøk i svangerskapet.

Lykke til:)

Skrevet

Har prøvd sterk husholdningssaft, men ingenting skjedde:(

 

Det er sikkert ikke noe galt, men jeg synes det er litt ekkelt. Uff, jeg er ikke vant til å bli så bekymret og det bekymrer meg faktisk.

 

Kanskje jeg skal ta en telefon og høre hva de sier på legevakten? Det er 1 time til nærmeste sykshus så det kan være geit å være litt føre var...

 

( føler meg nesten litt "dust" når jeg blir som dette:( )

Skrevet

Som sagt: Legetime får jeg ikke med det første ( og jordmor har bare timer hver 14 dag ).

 

Men jeg får prøve legevakten når den åpner kl.17

Skrevet

ikke dust i det hele tatt du. heller en tur for mye til lege/legevakt/sykehus enn en for lite. som det sto over her; lov å være hysterisk i svangerskapet :)

Skrevet

Du bør kontakte føden på sykehuset ditt. Håper alt står bra til! Jeg måtte opp to ganger med min lille, i uke 33 og i uke 38. Begge gangene gikk det 15 timer uten livstegn og jeg var fra meg av bekymring. Men han sov godt i magen :-) Reagerte ikke på saft eller dytt, bare sov.

 

Lykke til!

Skrevet

ring foden hvis du ikke faar legetime. de tar deg inn til sjekk

Skrevet

Ringte legevakten nå og fikk beskjed om å se det an til i morgen og heller ringe tilbake da.

 

Føden er 1 tima unna og det er speilhålke på veiene. Er sååå lite lysten på å kjøre så langt alene på glattis med smale veier.

 

Skal prøve litt mer sterksaft og se det an utover kvelden.

 

Takk til alle som har svart;)

Skrevet

Fortsatt ikke noen signaler fra mageværingen:(

 

Blir nok våkennatt på meg og så får jeg forsøke å grine meg til en time hos legen i morgen.

Dette er skikkelig hat! Sukk....

Gjest sug lut
Skrevet

Masse sympati og medfølelse, det er en uro man godt kan leve foruten. Prøv om du kan få sovet litt, det kan komme godt med om du må dra avsted i morgen. Håper alt går bra.

Skrevet

Takk:)

 

Har slumret litt i kveld. "Hun" bruker å våkne til liv når jeg prøver å sove, men ikke i dag.

Bare håper jeg får time i morgen så de kan si at alt er ok og at jeg kan slappe av...

 

 

Skrevet

Drit i legevakten, de sier alltid vent og se og har sjelden ultralydapparat. Du ringer føden. De er greit bemannet også på nattestid, så har du ikke kjent liv hele dagen og er bekymret vil du antagelig få komme inn til en sjekk om du står på ditt.

Skrevet

Det er 1 times biltur til sykehuset og på såpeglatte veier... Vet ikke om jeg har så lyst til å "stresse" med opp med å ta en slik biltur alene nå midt på natta.

Skal ringe legekontoret i morgen, igjen, når de åpner og ikke gi meg før jeg får en time.

 

Huff, det er sikkert ikke noe galt. Men jeg er ikke vant til dette og det å få en sånn ekkelt følelse i magen. Og når det har vært stille så lenge...

 

Åhh, jeg var ikke forberedt på dette. Alt har vært så supert frem til nå!

Skrevet

Vet du hva? Jeg blir helt lei meg av å lese dette. Jeg liker deg så godt av det jeg har lest fra deg her inne :)

 

Er det sik at legevanten er åpen nå? Jeg syns du skal ringe til dem og insistere, eventuelt bare møte opp? Jeg syns det er dumt av dem og si at du skal drøye så lenge med å komme inn.

 

Det er jo flere grunner til at man kjenner mindre eller ingen liv i magen. Barnet kan ha snudd seg og sparker innover. Hun kan ha snudd seg i seteleie, noe min gjorde og jeg kjente ikke så mye liv som andre gjorde fordi hun sparket nedover.

 

Men jeg skjønner deg når du sier at du er bekymret, fordi man ER bekymret når man går med et liv i magen.

 

Masse lykke til og en god klem.

Skrevet

Tusen takk:)!

 

Legevakten er stengt nå. Ja, vi bor i grisgrendte strøk her:( Men legekontoret åpner kl.08 og da er jeg på telefonen, igjen. Og jeg tenker ikke gi meg denne gangen.

 

Har lest litt og som du sier det kan være mange årsaker. Og mest sannsynlig så er det ikke noe gale, men det er denne magefølelsen. Klarer ikke legge den bort...

 

Skal se en film med katten, prøve å tenke på noe annet og vente på morgendagen.

 

Klem*

Skrevet

HAdde jeg vært deg så hadde jeg ringt føden!

Jeg fikk en vond følelse i magen med en gang jeg leste dette,MEn jeg begynte etterpå å tenke at venninna mi hadde en slik situasjon,og ungen hennes sparka mot ryggen hennes,så hun kunne ikkke kjenne det....

 

Men sjekk det opp alikevel!!

 

Min egen erfaring med å ringe føden før terimin er:

Hadde litt vondt i magen i uke 30.....ringte føden og de sa kom opp....jeg var igang med fødsel! Og de fikk stoppa det.

Dette sier jeg ikke for å skremme deg,men sjekk det opp er du grei! For ditt egent beste :)

Skrevet

Må bare sende deg en klem jeg! Og fortelle deg at jeg var inne på sykehuset tre ganger med vesla pga lite liv... Da over ett døgn, og ingen tegn til liv ved CTG heller! På ultralyd lå hun heeeeeeelt stille... men alt var i skjønneste orden, hun var vel bare sliten :) For i dag fyller hun ett år gullungen, og er ei kjempejente! Og hun har aldri reagert på saft, osv, men en sang og kosestund med mamma gjorde susen, lå på ryggen og slappet av (som best jeg kunne) og sang til henne, da kunne jeg få et dytt tilbake :) Prøv, og ring for all del legen i morgen! Lykke til :)

Skrevet

jenta mi sparket aldri.. men hun lå feil vei da... men hun gikk lenge før hun fylte 1 år.. er sikkert ingenting. men er du usikker for du jo gå til legen.

Skrevet

Hei du, enig med noen av de andre her, jeg får også helt vondt i magen når jeg leser slike innlegg. Bra at du spør, ikke sånn ment! Men det at en kvinne som er faktisk kommet langt nok ut i svangerskapet og som har kjent liv, nå kjenner det ikke - det er det som gjør vondt for meg.

 

Selvsagt kan det være en helt ufarlig forklaring, som ungen har snudd seg mot ryggen og sparker den veien. Men dessverre så er det også en annen forklaring, den som gir deg en ekkel følelse, og som en gang i tiden ga meg en ekkel følelse også.

 

Hvordan går det i dag? Har du kjent liv?

 

Snakker nå av erfaring, men har du ikke kjent liv til nå, så driter du i legekontoret og dra med en gang til sykehuset. Punktum.

 

Og bare så det er sagt, gravide som ikke kjenner liv er *IKKE* hysterisk når de ringer legen/legevakt/føden - så sant de har kommet langt nok ut i svangerskapet at de skal kunne, og har kjent, liv.

 

Håper alt er i orden nå.

 

Klem.

Skrevet

Har du fått sjekket opp i dette? Håper alt er bra med dere begge :)

Skrevet

Åh, så herlig! Da får du bare nyte resten av svangerskapet.

 

Store klemmer ;D

Skrevet

Ja, nå er det tilbake til gleden over å skulle bli enda tjukkere og enda mer redd for å ramle på isen, hehe;)

 

 

Skrevet

Åh, så godt å lese..:-)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...