Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 hva gjør jeg da? Bor ikke med bf, men en annen.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Hva er det egentlig du lurer på? Greit å spesifisere det litt mer
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 hva gjør jeg da? og hva skjer med permisjon og permisjons penger? når må jeg si fra til Nav? HI
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Du er gravid i 9 mnd så du kan da finne deg jobb.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 det er ikke så mange som vil ansette en som skal ha barn om 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 jeg mistet jobben pga konkurs når jeg var 6 uker på vei. her i distriktet er det nært sagt sjanseløst å få jobb uansett om man er gravid eller ikke. Er nå i uke 34 og har fremdeles ikke fått noen jobb. Dersom du har hatt jobb i 6 av de 10 siste månedene får man arbeidsledighetstrygd. Disse pengene teller på lik linje som en vanlig lønn. Du vil dermed ha krav på foreldrepenger og må ikke ta til takke med engangsbeløpet..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Du har krav på fødselspenger og permisjon når du får dagpenger. Men hvordan du klarte å bli gravid med han du ikke bor med, er en helt annen sak. Bør dette barnet fødes?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Det er vel ikke din sak om barnet bør fødes eller ikke? Ærlig talt, dersom mannen hun bor med synes dette er greit og har tilgitt henne for evt utroskap så er vel det bare fint? Uansett, et barn har livets rett uansett dersom mor har lyst til å bære det frem!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Det er ikke alle barn som bør fødes og hvis HI har prestert å bli gravid med en annen enn samboeren sin, så sier det veldig mye om hennes evne til å tenke langsiktig. Hvordan skal hun ta vare på et barn når hun ikke evner å ta vare på seg selv? Ikke jobb - gravid med en annen enn samboer - virker ikke som om denne damen bør ta ansvar for et liv de neste 18 årene.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Å ja så dersom man ikke har jobb så har man ikke evnen til å ta vare på seg selv??? Det er jo ikke alle som bor på steder hvor det er mye jobber. Det er stor kamp om jobbene veldig mange steder og er man da gravid så er sjansene for å få jobb lik null. De aller fleste kan drite seg ut å være utro en gang. Synes det er bedre at hun velger å beholde barnet dersom det er det som passer henne og sambo best, enn å bare velge å ta bort barnet!!! Ikke alle som klarer å ta abort vetu!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 Nei, det er jeg klar over at ikke alle klarer, men det er ikke alle som klarer å ta seg av barna sine heller og det ser ikke ut til at HI er av den sorten som tar seg av barna sine, gjør det vel? Puler på seg unger, uten sikkerhetsnett, er utro, vel - det lyser ikke årets mamma av innlegget. Barnet bør bli spart for en jævlig barndom med en dårlig mor og et mildt sagt forvirrende farsforhold.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Takk for all støtte jenter, nesten litt rørt takk igjen for det finnes noen snille mennesker her. Jeg var ikke i et forhold da barnet ble til. Jobbet til uke 6, ikke noe mer jobbing på meg, får ca 7500 i mnd av nav. Det er greit å vite sånn ca hva man kan få da barnet er født. Hvordan kan jeg finne ut det. Klem til alle dere hjelpsomme fra HI. De andre frekke / kommentarene har jeg ikke sett
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #13 Skrevet 11. januar 2010 Jeg vil tro du får det samme som nå. Er man i jobb kan man jo velge mellom 100% eller 80% lønn. Det sier seg jo nesten selv at det blir smått med penger dersom du bare skal få 80% av de pengene du får nå. Jeg er ikke helt sikker på hvordan nav regner permisjonen når man er arbeidsledig. man har jo ikke noe jobb å gå tilbake til etter et visst antall uker..
OhMyGod!!! Skrevet 11. januar 2010 #14 Skrevet 11. januar 2010 Hvem kan få foreldrepenger Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt * sykepenger * foreldrepenger ved fødsel og adopsjon * svangerskapspenger * omsorgspenger ved barns/barnepassers sykdom * pleie- og opplæringspenger * dagpenger under arbeidsløshet www.nav.no dagpenger er inntekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå