Gå til innhold

13 dager til termin,2 cm åpning,trygt å ta lakserolje??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 13 dager igjen til termin,går med en del kynnere og har 2 cm åpning..er det verdt å prøve å ta lakserolje å se om det hjelper eller ville dere bare ventet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste et svar fra en jordmor ang dette, og hun sa at det måtte man ikke gjøre pga fare for "stormrier"...Vet ikke helt hva dette innebærer, men det var ikke anbefalt i hvertfall:o)

Skrevet

Du kan risikere å ligge i mange mange mange timer med veldig vonde rier før du åpner deg helt og kan presse. Kan også få pressrier med veldig liten åpning, og det ønsker nok ingen å gå igjennom :/

Kalles styrtfødsel. Ikke veldig behagelig. Du kan ta bittelitt lakserolje men jeg ville vært veldig forsiktig. Det er som tidligere nevnt noe som IKKE er anbefalt av jordmødre og leger.

Skrevet

Tusen takk for svar! Tror jeg bare venter heller jeg..

Skrevet

Hvis 2 cm åpning betyr at du er godt moden ville jeg hoppet på mannen heller, drukket litt te, spist kanel og ananas og den slags..... Lykke til!

Skrevet

Selve laxseroljen er jeg ikke redd for i rette mengder ( 2ss), men til tidspuktet er jeg mer skeptisk.

Jeg mener nå for min del at det å prøve å sette igang fødselen før termin er tullete.

Er jo en grunn til at barnet skal ligge der i 9mnd og 10 dager. Du er kjempeheldig som har en begynnende åpning, da slipper du unna med mindre når det begynner, men det vil ikke si at babyen er klar til å komme ut av den grunn.

La han/ hun kose seg frem til termin og finn da frem staven til gubben, masser brystene og drikk laxerolje og kakao. Spis annanas gå i trapper, men la småttet få sine uker...

<3<3<3

Skrevet

Det er ikke sikkert at lakseroljen hjelper. Og at du i stedet driver og flyr på do til ingen nytte. Man kan gå med 2 cm åpning lenge faktisk. Å drive og løpe og hoppe og holde på med rundvask fører heller ikke til annet enn at du blir sliten. Og du trenger krefter til fødselen. Da er det mye bedre å slappe av. Det sies at fødselen ofte starter om natta fordi kroppen slapper av da. Sex funker bare hvis du er moden.

Babyen kommer når den er klar, slapp heller av og nyt den siste tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...