Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille jenta mi har slimete og gulgrønn avføring. og når jeg ammer , slipper hun flere ganger puppen min , av og til nekter hun å spise, jeg er er veldig lei meg , og tenker mye på det , noen som vet hva årsaken er ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er hun? Jeg mener piraten min hadde ganske gussen farge på sin avføring de første ukene etter fødsel. Avføringen forandra farge og konsitens etter at vi gikk over til kun mme.

Når det gjelder puppenekten kan jeg ikke stort om det (heller ;)), men regner med slikt går i faser og at det går seg til. Om hun ikke legger på seg burde du vel vurdere mme i tillegg.

Håper det løser seg for dere snart.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at de slipper puppen under amming. Det som er viktig når du skal amme er å ha en god ammestilling, enten om du sitter eller ligger...finn ut hva som er godt for deg og baby, slik at dere slapper av begge to. Kan være hun ikke vil ta puppen om hun har svelget mye luft, noen baby'r gjør det når de er veldig ivrige/sultne...du kan jo ta henne opp for raping da. La henne få hvile litt før du legger henne til puppen igjen. Og om hun er veldig sulten, så kan det være lurt å håndmelke seg litt først så hun slipper å suge så lenge før melken kommer. På den måten kan en unngå en at de blir overivrige og ikke svelger så veldig mye luft. Om du stresser eller er urolig under amming, så vil jo babyn også merke det og reagere på det. Så lenge det virker til at hun trives og legger på seg, så ville jeg prøvd å roe meg med det. Ellers kan du jo ta kontakt med barsel poliklinikk eller helsestasjon, der kan du få råd og veiledning.

Vet ikke hvor gammel babyn din er, men gulgrønn - gul bæsj er normal baby bæsj. Om det ikke er lenge siden du fødte, så kan det godt være litt slim i bæsjen, slik som den seige mørke/sorte mekonium bæsjen var (den første bæsjen de har). Litt slim i bæsjen er ikke unormalt, alle har jo slim i tarmene. Er det blod i avføringen som du kan se?

Om det er vedvarende mye slim i avføringen, ville jeg tatt kontakt med legen for å ta en avføringsprøve.

Lykke til, det går nok fint skal du se ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...