christianne Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg er 35+3 idag og tror fortsatt ikke at jeg har hatt en eneste kynner ennå jeg.. Er det sånn at ikke alle får det? var hos jordmor forrige uke og da hadde hodet til den lille festa seg.. Hadde noen mensmurringer i ryggen for noen uker siden, er det dette som er kynnere? eller kjennes de kanskje ikke så godt..
2tettebabyer Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 tror alle får det, men ikke alle som merker det så godt. jeg er og i tvil om jeg har det, men tror det er kynnere når magen strammer seg veldig :-) f.eks om jeg reiser meg fort fra sofaen kan jeg noen ganger merke at det strammer til eller knyter seg i magen, ikke vondt i det hele tatt. tror det er det som er kynnere, men er jaggu ikke sikker... :-)
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Aner ikke. Ser flere som ikke vet om de har hatt det eller ei. Selv har jeg hatt det fra uke 13 med begge to, og de er svært ubehagelige. Om du er usikker, få deg en orgasme og se om det skjer noe;P Her i gården får jeg kynner umiddelbart etterpå...
ღMadame_mim ღ Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har ikke hatt noen skikkelige kynnere enda. er i uke 33+2. Etter en orgasme blir magen litt hardere, men i tillegg blir hun lille i magen helt propell så vet ikke het om det er hun som gjør magen har eller om det er kynnere. Uansett, det sies jo at kynnere er ubehagelige, og da er det ikke så farlig for meg at jeg ikke ar dem eller kjenner dem..
LykkenErTre Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Alle har vel kynnere, men tror ikke alle kjenner dem like godt. Kynnere gjør magen helt stram/hard. Det er livmora som øver seg på fødselen. I mitt første svangerskap kjente jeg ikke noe til disse kynnerne. Da jeg skulle ha nr. 2 våknet jeg tre netter på rad før fødselen med kynnere som var så vonde at jeg trodde fødselen var i gang, men de var ikke regelmessige og ga seg etter noen timer. I dette svangerskapet har jeg hatt kynnere i flere uker. Var til og med en tur på sykehuset i forrige uke da det gjorde så vondt at jeg trodde fødselen var i gang. I morgest var de så sterke at nå var jeg sikker på at noe var i gjære, men nei. Hvis kynnerne blir vondere nå... Dette er tredje svangerskap. Rart hvor annerledes det kan være. Hadde tenkt at nå som jeg har vært gjennom dette to ganger før så ville jeg vite når fødselen er i gang og ikke la meg "lure" av disse kynnerne.
Gjest Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Tror ikke alle får det. Eller, rettere sagt; tror ikke alle merker at de har dem! Såvidt jeg har forstått så er kynnere "falske rier", altså livmoren som øver seg til fødselen - kort sagt; muskelsammentrekninger! Og det vil jeg jo tro at alle har.. men ikke dermed sagt at alle merker dem?! Snakket med en venninne om dette nettopp. Hun kunne ikke huske å ha merket en eneste kynner da hun var gravid, mens jeg har enormt mye kynnere- og det hadde jeg forrige svangerskap også. Ikke direkte vondt, men veeldig ubehagelig!!! For min del kjennes ikke kynnere ut som mensmurringer. Mer som om jeg får krampe i hele magen. Klarer ikke la være å bøye meg litt fremover, som i et forsøk på å få magen til å slappe av litt. Holder jeg på med noe (går, løfter etc) når jeg får kynnere, klarer jeg ikke å fortsette i samme tempo/intensitet..
Linnea&Julie Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Alle har kynnere ja,men ikke alle som merker noe særlig til dem! Jeg kjente ikke kynnere i forrige sv.skap, og heller ikke denne ganga, og nå er jeg i uke 38!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 alle har kynnere, du skal bare være glad de ikke er smertefulle det er ikke noe behagelig :-\
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har hatt kynnere siden første måned omtrent, men ikke ubehagelige. Bare at magen blir hard som en ball. Nå er jeg 40+1 og ingen masrier eller vonde kynnere som så mange snakker om. Jeg tror ikke alle merker de like godt. Ifølge min jordmor har jeg hatt nok av effektive modningsrier ettersom livmormunnen var avflatet og åpnet. Men jeg har som sagt ikke merket noe særlig til det
christianne Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2010 Takk for svar:) Da har jeg nok kynnere jeg også for magen blir ofte stram og hard innimellom, men det er jo overhode ikke vondt! Føler meg heldig da;) Jeg ble bare litt bekymret for at min livmor kanskje ikke "trente seg opp" til fødselen...
MammantM Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 tenkte akkurat det samma som deg. Har termin i dag og i går begynte jeg å kjenne kynnere endelig! Så håper at det er ett tegn på en fødsel snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå