Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Noen som kan fortelle meg hva som skjer fremover? Hvor jeg skal ta kontakt o.l... ? litt ukjent for meg
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Gratulere Har du vært hos legen? Om du ikke har vært det så er det en grei plass å starte. Så bestill deg en legetime for å med sikkerhet få vite at du er gravid, ta blodprøver, bli veid, eve. gynekologisk undersøkelse og utfylling av helsekort. Om alt er ok så vil det neste bli ultralyd. Det er ca. i uke 18-20 (22). Legen vil sende henvisning til dette og så vil du få en innkallelse i posten. Ønsker du å ta tidligere ultralyd så kan du bestille dette privat. Det er noe du må ordne med selv og det koster litt. Noen begynner å gå til jordmor før de skal på ultralyd og noen begynner etterpå. Det kan du velge selv og du kan også velge å kun gå til fastlegen. Det er opp til deg å bestemme. Hod noen jordmødre er det lange ventelister så det kan være lurt å være ute i god tid når du skal bestille time. Noe mer? Ja, det er det sikkert;) Men jeg kan ikke komme på mer sånn nå i farta. Men spør gjerne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå