Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 En av de kuleste filmene noensinne er fransk og om et par som havner i hus med en veldig bra lesbisk dame som etterhvert overtar kona. Husker ikke mer. Men du som kan og vet og husker alt kan sikkert hjelpe. Vil tippe sent åtti- tidlig nittitall.
Gjest ->>- Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Nope. Med unntak av at Catherine Deneuve er nesten like heit som Glenn Close i gammeldamesjangeren, har jeg ikke peiling på fransk film. Si dog gjerne fra om du finner den, det høres severdig ut. Err... og så gikk jeg på barneskolen da. Moahaha.
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Smårips. Vel, jeg må google til krampa tar meg, da. Inviterer på visning når jeg finner den. Bring popcorn.
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Forresten, nå tror jeg den var nederlandsk, men vet ikke hvorfor jeg tror det, og den var definitivt ikke fra åttitallet for da hadde jeg ikke han som jeg veit jeg så den sammen med. Ikke at det hjalp allverden på identifisering.
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Jeg er et sjølgående geni. Gazon Maudit! 1995.
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Forresten, beglückt darf nun ich, o Heimat, dich schauen - for nydelig Glenn med Kiri te Kanawas stemme og fantastisk musikk og fornøyelig-rørende historie: Meeting Venus, 1991.
Gjest Siklerotte Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Den var veldig morsom og litt fin egentlig - sier selv jeg, som egentlig hater film. Fin-fin var den.
Gjest sug lut Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Hah, du kommer ikke unna med at du hater film lenger, vesla.
Gjest Siklerotte Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Jo, for fransk film er film i særklasse og sånn er det bare. Men det fins en til bra fransk film som jeg har sett, en ganske ny en. "Pour Elle" heter den, husker ikke hva den handler om, men den var bra uansett.
Gjest Siklerotte Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Nå husker jeg, eller google i alle fall. Han er jævlig dum han mannen da, og det er noe du har sett før - men hvem bryr seg, for den er bra uansett.
Gjest sug lut Skrevet 28. mai 2013 #12 Skrevet 28. mai 2013 Nå greide jeg endelig å google meg hit og dytter for å huske til jeg kommer hjem og kan bestille.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 28. mai 2013 #13 Skrevet 28. mai 2013 Ser jeg film leser jeg ikke så filmer med undertekster utgår her i gården (ignorer undertekster på engelske filmer), men skjønner jo at jeg nett mingler med kultur eliten.
bIomstre Skrevet 28. mai 2013 #14 Skrevet 28. mai 2013 Nåh? Er vi i det franske film hjørnet? Er ikke det egt høstsyssel? Men klart, høsten kan komme brått, så greit å være forberedt Mannen drømmer om vin på terassen i kveld, og bare en dame... Lurer på om jeg slå til på det!
Iiiiik Skrevet 28. mai 2013 #15 Skrevet 28. mai 2013 Ser jeg film leser jeg ikke så filmer med undertekster utgår her i gården (ignorer undertekster på engelske filmer), men skjønner jo at jeg nett mingler med kultur eliten. Hmmm, ikke lese undertekster? Det er da ikke bra! Eller det er bra at du kan nok engelsk til at du slipper å lese dem, men å ikke kunne se filmer på språk du ikke skjønner? Jeg er redd vi havner der litt mer generelt. I de fleste andre land er jo alt dubbet og det synes jeg er skrekkelig!
Gjest sug lut Skrevet 28. mai 2013 #16 Skrevet 28. mai 2013 Høst eller ei, det er filmvær i kveld, sprutregner periodisk og ingenting er bedre enn å komme inn dyvåt og hopp i morgenkåpe og under pleddet på sofan. Så selv om jeg ikke får kjøpt den til i kveld regner jeg også med at det er filmvær enkelte andre kvelder på denne siden av september og filmen som jeg husker det er en fryd. Og ja, litt fransk bølge her nå, også tenkt å skaffe meg La Lectrice, endelig, og ny kopi av Betty Blue, og muligens Un Coeur en Hiver.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 28. mai 2013 #17 Skrevet 28. mai 2013 Er generelt ikke glad i drama og føler at det er der alle fremmedspråkelige filmer man må se ligger. Når det gjelder humor føler jeg veldig ofte at kultur forskjellen mellom de jeg ikke forstår språket til og oss blir for stor til at jeg har utbyttet av komedier. Dubbing kan jeg heller ikke leve med da jeg bare iriterer meg over de kunstige stemmene som skuespillere får når de prøver å tilpasse norsk dialog til film med annen lyd. Burde nok åpne mitt hode, men for tiden er mitt titte behov oppfylt av dr. who (håper ikke kultureliten ler av meg nå)
Gjest Nerdens'mus Skrevet 28. mai 2013 #18 Skrevet 28. mai 2013 http://www.imdb.com/title/tt0070130/ Siste franskefilm jeg så er denne den ble faktisk vist på skolen. Annbefaler alle å se den, men ikke før en stor fest middag
Gjest Siklerotte Skrevet 28. mai 2013 #19 Skrevet 28. mai 2013 Jeg må i hvert fall ha skammelig dårlig filmhukommelse, for jeg kan ikkehuske nnoe fra den filmen. Ingenting. Jeg må se den igjen, helst i dag.
Gjest Siklerotte Skrevet 28. mai 2013 #20 Skrevet 28. mai 2013 Sliter med å tro på at jeg har sett den, faktisk, men det er vel bare hukommelsen min som er svekket, da. Ille.
Gjest Siklerotte Skrevet 28. mai 2013 #21 Skrevet 28. mai 2013 Glem det, alt ungjenta trengte var et lite YouTube-klipp! Og ja, morsom film!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå