Gå til innhold

Forstå babyen din tidlig! Babytegnspråk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette virker som en utrolig god idé for å kunne forstå babyen sin! De har online kursing som jeg tror jeg skal melde meg på! Bare om å gjøre å bruke tegnespråket i hverdagen når du snakker med babyen din! :D

http://www.mysmarthands.com/Site/Baby_Sign_Language.html

Jeg leita litt på nettet i går og gjorde litt research og fant denne siden: http://gordon.acm.no/tegnordbok3/

Her finner du alle de vesentlige ordene, mamma, pappa, melk, vann, mer, igjen +++ Det er viktig at man hele tiden snakker samtidig som man bruker tegn med babyen og datteren til hun som har utviklet denne typen for taleopplæring er jo helt fantastisk! Hun kan som 2,5 åring stave 3 og 4 stavs ord, lese dem og skrive dem! En virkelig rollemodell! Og datteren har ikke blitt hemmet av denne måten å lære språk på, hun har heller fått språk raskere enn mange andre! :D

Må være så hjelpfullt å kunne forstå hva babyen din vil ha, og ikke oppleve den frustrasjonen når vi ikke skjønner:"babadedelalila" Jeg gleder meg til jeg skal prøve dette, må bare få med meg barnefaren på det (vi er ikke sammen) og det må jo være konsekvent!

Hun som startet dette firmaet i Usa har sånne bildekort med bilde av f.eks et eple, sammen med ordet eple og på baksiden er det et bilde av hvordan tegnet utføres!

Her er Fireese, nesten 2,5 år, som staver ord og skriver dem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig spennende!! Har sjekka ut litt og skal forsøke når vi kommer så langt. En venninne jeg har bruker dette litt med sine. For å unngå alt maset og pratet, blir mer effektiv kommunikasjon som fordrer mer øyekontakt og mindre ord. Har tre barn fra før av så greit med litt mindre prat når 4 kommer, kanskje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...