Gå til innhold

Mitt første møte med NAV...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fusjon har jeg mistet jobben pga overtallighet. Jeg er sykemeldt, fra før jeg mistet jobben, så det kan vel nesten kalles hell i uhell (selv om jeg veldig gjerne skulle vært på jobb!)

Frem til nå har jeg mottatt lønn/sykepenger direkte fra arbeidsplassen. Nå derimot skal det komme direkte fra NAV. Det er visst ikke så lett. Altså, selve saken er enkel og grei, MEN: de finner jo ingen papirer! Min arbeidsplass har sendt sykemeldinger fra jeg var ansatt + lønns- og skatteopplysninger til NAV forvaltning to ganger (både arb.plassen og jeg har sjekket at det er sendt til riktig sted), men de finner rett og slett ikke papirene. "Nei, vi kan ikke se å ha mottatt de".

Dette er ikke noe jeg kan ordne selv, men dette blir mitt problem. Før de har "mottatt" disse papirene får jeg faktisk ikke penger. Nå er jeg faktisk ganske heldig som har endel oppsparte penger jeg kan låne av, men hva hvis ikke? I min gamle jobb hadde jeg fått problemer hvis jeg hadde rotet med papirer på den måten, selv om det absolutt ikke hadde fått så store konsekvenser.

Er jeg bare veldig uheldig? Eller er det virkelig så ustrukturert hos NAV som det virker?

Bruker jo et års telefonbudsjett på å sitte i telefonen med de og bli satt hit og dit og på vent også... He he!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav er håpløs... det beste du kan gjøre er og få tak i de papirene selv og levere dem.. det er som om posten aldri blir åpnet der :S tror meg sikker halvparten som har med nav og gjøre sliter :S

Skrevet

NAV sucks big time!!! Jeg ble kastet fra den ene saksbehandleren til den andre. Ingen der hadde noen som helst peiling på min sak og kunne svare meg på noe. Pengene fikk jeg aldri da jeg skulle ha de. Måtte etterlyse dem hver bidige mnd. Og de unnskyldte seg og kunne ikke skjønne hva som hadde skjedd.

Jeg er glad jeg er ferdig med NAV i denne omgang, men snart skal jeg jo sende søknad på foreldrepenger.... Gruer meg!!!

Skrevet

Ta med deg din gjenpart av alle sykemeldinger og lever dem personlig om det er mulig, eller sørg for å ta en kopi av den/de! Ta også med lønnslipper som gjelder for den perioden du har mottatt sykepenger. Ta kopi av disse også!!! I tillegg kontakter du lønningskontoret ved jobben og ber dem om å sende inn lønnsopplysninger på nytt til nav ASAP!! Når dette er gjort, følger du opp med en tlf HVER dag for å høre om de har fått det de skal av info og papirer. Måtte selv innom nav 4 ganger på under 2 timer for å ordne noe av det samme i slutten av november.

Skrevet

Hadde det vært at ikke alt de trengte var sendt inn, mangelfulle opplysninger etc så skulle jeg skjønt det. Men når papirer er sendt to ganger - til riktig adresse - så nekter jeg å tro at det ikke er kommet frem.

I tillegg så ender man opp med at det er ditt problem, sel vom det er de som roter. Har hatt mye med kundebehandling å gjøre, og hadde aldri sluppet unna med så mye rot.

Er det mye rot med utbetaling av foreldrepenger (permisjonspenger) også asså? Ville trodd det var plankekjøring?...

(Jeg er veldig takknemlig for de ordninger vi har her i landet, men det vil da ikke si at NAV kan gjøre hva de vil fordet?)

Skrevet

send det på mail, det er farktisk det eneste som funker....jeg har vært frem og tilbake med de, uten hell så ba jeg om mail adresse og sendte det, tok ikke mange dagene før alt var i orden=)

Skrevet

Når jeg leverer noe på NAV, leverer jeg det personlig. Krever også kopi, stemplet levert med underskrift. Har nemlig gått gjennom samme dritten selv "vi kan ikke se å ha mottat, du har ikke levert osv." Har brukt opp utallige kontantkort på dem, de skal ringe tilbake men gjør det aldri. Forrige gang de var treeeeeeg med utbetalingen truet jeg å ta med meg mat, komme ved åpningstid og sitte der til pengene var på konot. Rakk aldri å dra dit, pengene var på konto kort tid etter :)

Skrevet

Takk for tips og råd! Gamle arb.giver har faxet kopier i dag da, så skal ringe i morgen og høre om de "har mottatt de" *kremt*

Lønns- og skatteopplysninger skulle komme direkte fra arb.giver, sikkert redd for at jeg skal tukle med de eller noe?.. Men det får være, jeg skal søren meg dukke opp med 99 kopier hvis de nå ikke har mottatt de!

Hvordan orker folk som er ordentlig syke? Jeg er jo egentlig ikke syk sånn sett. Bare kroppen som stopper meg fysisk, men jeg føler meg jo bra når jeg kan ta ting med ro.

De er veldig hyggelig alle jeg snakker med da (det begynner å ha blitt endel forskjellige). Nesten så man skulle ønske de var litt nebbete, så jeg kunne eksplodert litt! He he!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...