Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jenta vår er 13 måneder. Hun har ei kusine på drøyt 9 1/2 år som er MEGET ivrig på å få passe vår lille tulle. Vi bor bare 3 minutter fra hverandre. I dag skal kusinen få lov til å passe vår lille jente her hjemme hos oss i en halvtime for første gang. Jeg er ikke noe særlig begeistret for dette barnepasset da jeg verken føler det store behovet, pluss ikke minst; jeg synes kusinen er litt for liten. Hva tenker dere om alder?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 9 1/2...hadde vært veldig betenkt selv....tror ikke jeg ville ha gjort det så ofte nei....syns hun er litt liten enda...og har du ikke behovet heller....skal du være til stedet eller??Jeg tror ikke jeg ville gjort det uten å være til stedet på et hvis. Jeg tror ikke jeg ville hatt noen til å passe vår lille sønn før de var iallefall 13-14 år eller noe. Hadde iallefall ikke villet det hvis jeg ikke var komfortabel med situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Jeg personlig synes hun er alt for ung! Men det kommer jo ann på modenhet også selvfølgelig. Uansett ville jeg ikke overlatt barnet mitt til ei på 9,5 år. Kan hun ikke bare være å "passe" barnet mens dere er i huset da? Var selv barnevakt fra jeg var rundt 10 år, men mener det er for ungt. Ville ikke hatt noen under 12 - 13 år.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Hun er for ung uansett modenhet mener jeg. Hun går jo selv på barneskolen og er et barn. Nei, dersom behovet skulle melde seg for barnepass en gang, så finn noen som går på ungdomsskolen......
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Nei, ville ikke latt henne være helt alene om jeg ikke var rundt om i huset, synes en 9-åring er for ung til å være barnevakt for et såpass lite barn.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Uansvarlig om du gjør det! Om det skulle skje noe, så kan ikke et barn på 9 1/2 år stå ansvarlig for det.
The Bad Gal Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Nei, hadde ikke latt en 9-åring være barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 La henne heller passe hjemme til seg selv, så avtaler du med foreldrene hennes at de blir hjemme den tiden, så de passer på litt. For da føler jenta at hun er barnevakt, hun blir ikke skuffet.
Guri malla Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Huff, jeg var barnepike selv fra jeg var 9år og det om kvelden når foreldrene var på fest, gjerne før det var leggetid også. Det gikk kjempefint det, men selv kunne jeg aldri ha tenkt på å bruke ei så lita jente som barnepike til våre barn.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 Dette er et tulleinnlegg igjen... det er bare for å se om noen er så uansvalige og sier at det er greit...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 er det så ille at jenta får glede seg i samme hus som deg? kan du ikke brette tøy eller vaske litt i huset så ho kan sitte litt i stua og passe på?verre er det ikke..er ikke så mye som skal til vettu.små barn,store gleder.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #13 Skrevet 11. januar 2010 Aldri i livet om jeg hadde latt en liten jente passe på barnet vårt. 9,5 år.. Hun trenger jo barnevakt selv tenker iallefall jeg. Neiognei. Jeg var trillepike/barnevakt selv da jeg var kanskje 9-10 år, og jeg skjønner virkelig ikke hvordan foreldrene turte å la meg ta vare på barna. Jeg gjorde jo absolutt ingenting fælt, jeg passet på barna og alt gikk kjempefint, men det er i mine øyne ALTFOR ungt. Jeg kommer ikke til å ville ha trillepiker til mitt barn i det hele tatt. Ser ikke behovet Barnevakt er jo noe annet, men der kommer tanter og besteforeldre inn, ikke nabojenter eller nieser som ikke kan være hjemme alene selv engang..
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 11. januar 2010 #14 Skrevet 11. januar 2010 Lillesøsteren min har hatt toåringen vår med en liten tur på lekeplassen, og har passet henne i 10 minutter en gang når jenta måtte være hos min mor og skulle på jobb så det kræsjet litt med hentingen på ettermiddagen. Hun er 10 år. Syns egentlig det holder med sånne korte stunder, jeg...
Lemonia Skrevet 11. januar 2010 #15 Skrevet 11. januar 2010 Det hadde jeg ikke gjort. Poenget med barnevakt er at man skal føle seg trygg om noe skjer. Joda, en moden 9-åring kan fint skifte bleie, mate og leke med en baby, men hva om babyen bli syk, setter noe i halsen, det begynner å brenne i huset? Hvis jeg ikke stoler på at barnevakten kan takle slike situasjoner korrekt så ville jeg ikke brukt henne som barnevakt, og en 9-åring er altfor liten. Jeg kunne derimot fint latt en 9-åring underholde en baby så jeg fikk ryddet/vasket litt i huset, tatt meg en blund e.l., men da altså bare fordi jeg er tilstede i huset, jeg ville ikke forlatt henne der alene med babyen.
uhhuhher Skrevet 11. januar 2010 #16 Skrevet 11. januar 2010 Jeg hadde ikke sluppet henne ut alene. Selv passet jeg søskenbarnet mitt fra jeg var litt over 11, og hun var baby. Trillet en tur på to timer, der hun måtte sitte i vognen hele tiden, jeg fikk ikke lov til å ta henne opp og bære rundt på henne. Nå var jeg et veldig pliktoppfyllende barn, så jeg gjorde som jeg ble fortalt og hadde respekt for beskjedene jeg fikk. Ta en prat med jenta og inngå en avtale om at når hun er x år gammel (det du er komfortabel med), så kan hun trille tur alene. Dette er din avgjørelse, hvis hun får tydelig beskjed om at sånn er det, her i huset må man være x år før man får trille, burde vel det går greit. Inntil da kan du la henne komme bort og leke med henne og være alene i stua, gi mat, skifte bleie, legge henne når hun skal sove osv. Da vil du jo finne ut om hun moden og til å stole på. Det kan jo lønne seg for deg å ha en jente som vil passe sånn etter hvert. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #17 Skrevet 11. januar 2010 HI her... "Desverre" er innlegget sant, og ja, kusinen skal være alene her med jenta vår..... Hadde det vært snakk om at hun skulle se til jentungen mens vi var i huset hadde det jo ikke vært noe spørsmål eller noen sak, da hadde vi jo vært til stede! Jeg føler meg tvunget til å gjennomføre dagens pass, men er nødt til å ta en prat med moren til denne jenta og si hvordan jeg føler det. Jeg var i full gang med barnepass selv da jeg var 10 år, og hadde kjempe glede av det, men synes nå det virker skrekkelig ungt. Jeg får helt vondt inni meg av dette...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #18 Skrevet 11. januar 2010 Da jeg var 9 år satt ofte min veninne og jeg barnevakt for mine småsøstre. Vi hadde de med oss på trilleturer rundt om i nabolaget, eller bare passet på de etter at de hadde lagt seg for kvelden. Det gikk helt fint
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #19 Skrevet 11. januar 2010 Nabojenta her er 10 år og "passer" av og til mini. Da enten hjemme hos oss (da leker de på rommet til jenta mi 1,5 år) eller så er de hos naboen, etter avtale med moren hennes.. Jeg passet selv 3 barn en hel sommer da jeg var 12. Stoler mer på naboen på 10, enn datteren til sambo på 14. Har mye med interesse å gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå