gulda Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg synes det er slitsomt med unger som skal ha absolutt alle leker selv, og plutselig ble min sånn i en alder av nesten to år. Jeg har ikke hørt at det er noe problem i barnehagen, men merker hjemme at han kan komme løpende til hvis vi rører lekene hans. Han har tidligere villig lånt ut, men nå vil han skjelden låne bort noe. Jeg regner med det er en fase, men på samme tid så skal jo vi som foreldre lære barna våre hva som er bra, og hva som er mindre bra. Jeg ønsker å lære ham å dele, uten at han blir overkjørt og gir fra seg alt. Noen tips?
Ugl@ Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Holde ut? ;-) Begnner å bedre seg her med minsta nå, hun har had en fase der hun hylte hvis noen tok en av lekene "hennes" ( hun skal dele endel med storesøster på 4år). Sant helvete til tider, men vi har ignorert henne når hun har had raserianfalla og har vært konsekvent rettferdige med småjentene her, hver sin gang, og det skal deles likt så langt som mulig, punktum, om hun liker det eller ei. Og det har vært mye drama, men man utvikler til slutt et filter, helvetes glad vi bor i enebolig og ikke i blokk, for denne ungen her har virkelig volum når hun setter i gang sirena si. Og hun hyler 10 ganger høyere om hun er sinna og skal ha noe enn om hun faktisk har slått seg, merkelig opplegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå