Gå til innhold

Amming!


mormeggi

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Hva synes dere om ammingen?

Jeg synes det er veldig slitsomt til tider,spesielt når han vil ha mat heele tiden!!!

Han trenger jo ikke mat så ofte tror jeg,men det er ofte det enkleste å bare gi puppen når det står på som verst,har ikke så veldig tålmodighet når det kommer til den skrikinga;)

Han vokser jo så veldig også nå,så det er ikke rart at han trenger mat ofte,men jeg blir helt utslitt av det til tider.......

Har fått tips om å prøve å la det gå noen timer imellom,men det er ike alltid så lett nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er han?

 

Mener å ha lest at dersom de får mat for ofte så kan de få magevondt... men skal ikke si det 100% sikkert da.

Her så går det mellom 2 og 4 timer mellom ammingene.

 

Anbefaler også at du drikker amme te og Fenikkel te. Det hjelper på å gjøre luftboblene i magen til den lille mindre, slik at luften ikke er så vond å passere. Du kan også gi han avkjølt Fenikkel te, jeg pleier å gi 5 - 10 ml før ammingen dersom jeg har glemt å drikke teen selv, eller må gi flaske.

 

Dersom han har tydelig vondt i magen så kan du forsøke å gi han en teskje med sukkervann. Det er lett smertelindrende og kan hjelpe.

Da blander du ut 1 - 2 ss sukker i 1 dl kokt vann, avkjøl. Og så gir du han 1 teskje eller ca 2 ml. Det virker fort og er smertelindrende i 1/2 - 2 timer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Enig i at ammingen kan være slitsom. Jenta mi henger i puppen stadig vekk hun. Fikk beskjed på sykehuset at man skal legge babyen til puppen så ofte de ønsker. Men nå har det gått 10 uker da... Fikk også høre at når de er tre mnd kan man begynne med rutiner. Det er først da de kan lære. I tillegg går som regel mageknip over ved den alderen pga at tarmene er mer utviklet. Kanskje er det lettere å begynne med "faste" måltider da, siden våre babyer kanskje bruker puppen som "trøst"?? Jeg har iallefall tenkt å vente noen uker til. Man må vel forvente noe skriking i begynnelsen kanskje. Hadde håpet jenta mi kunne begynne med smokk, men den vil hun ikke ha- så det er puppen som er den letteste løsningen når hun skriker.

Ps: Hvis han har mageknip må du ikke legge han ved brystet. Det gjør vondt verre ifølge helsesøster.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg synes ammingen er slitsom når jeg får tette melkeganger og andre problemer med puppene. (Er også lettere angrepet med trøske...) I dette været er det vanskelig for meg å være utendørs, fordi det tetter seg så lett. Synes det er et kjempepes og drive å pumpe/massere etc. når det står på! (Og som et resultat av all tømmingen på det ene brystet har jeg fått et "kjempebryst" og et ganske fisent...) Men alle sånne problemer glemmer man fort når det er over!!

 

Synes amming er kjempekos egentlig. Deilig å se hvordan han koser seg når han ligger ved brystet, godt å vite at det er så bra for ham! :)

 

Jeg venter så og si alltid et par timer mellom hver mating. Det er nå en gang slik jeg har valgt å gjøre det. Gutten min er stor han også (6 uker og 6 kilo), så jeg må vel passe på at han får i seg det han trenger. Men for tida sover han kjempegodt (8 timer sammenhengende i natt, så videre 3 timer etter en pupp og har allerede dupp nummer to i dag), så da tenker jeg han er fornøyd. Jeg gir han heller litt smokk om han blir veldig "suttete" mellom måltidene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...