Gå til innhold

Dere som går på ketolyse.. se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ned noen kilo, lenge har jeg vurdert ketolyse, men jeg skjønner ikke helt hvordan dere vet hvor mye spise av hver ting. og jeg er kresen å liker mye av det jeg vet at dere spiser. hva er en typisk mat plan for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

egg og kjøtt kan man vel spise så mye man vil av. Holde seg unna poteter, ris, brød osv..

Se innom ketolyse.no for mer info:-)

Skrevet

men man må jo ha nok fett.. hvotdan vet dere at det er nok.

hva spisere dere når dere må ha en rask lunsj?

Skrevet

Bare se på innholdet i det man kjøper, men helst spise mye salat,grønnsaker som vokser over jorden,rent kjøtt (allså ikke pølser å sånn),smør,ost. Ja ting med lite karbo og masse fett :)

Jeg spiser som regel:

Frokost : Eggerøre og Bacon

Lunsj : 2 osteskiver med smør og pålegg

(osteskiver ''stekt'' i mikro m/krydder på, smaker litt som knekkebrød syns jeg)

Middag : Kjøtt med blomkål,brokkoli og kål med smør på

Kvelds spiser jeg ikke alltis men av og til osteskiver med pålegg igjen :)

Så drikker jeg en del vann og så blir det jo en del pepsi max og hehehe :D

Skrevet

er osteskiva noe tykkere ?

Men kan du få i deg for lite mat? kan fortsette og trene?

Skrevet

Er ikke veldig tykke, legger 2 osteskiver oppåhverandre, full gnu i mikro i ca 2 minutter, så de er sprøe. så peiseer jeg på med smør og pålegg. Faktisk ganske godt.

Man skal spise når man er sulten, til man er passe mett. .

Man kan trene ja, anbefalt er 30 minutter daglig. :)

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Ang fett - når du tror du har nok,. legg på litt til :-) Stek grønnsaker og kjøtt i fett. Bruker endel oljedressing på salater. Bruker mye fløte, seterrømme osv i maten.

Eksempel på hva jeg spiser:

Frokost - egg og bacon, omelett m/spekeskinke e.l., kanskje en burger til, uten brød da selvsagt. Grønnsaker til. (sjekk karboinnhold!)

Lunsj - Salat med f.eks ost og skinke, reker eller kylling i. Lager en stor bolle som holder noen dager. Oljedressing på.

Middag - rent kjøtt med salat og oljedressing. Som tilbehør lager jeg gjerne jukseris (av blomkål), juksepasta (av squash) eller fløtegratinert blomkål/brokkoli. Evt lavkarbosaus, da gjerne laget på f.eks fløte, rømme, buljong osv.

Kveldsmat - hamburger (uten brød) med grønnsaker, omelett, speilegg, salat... Det jeg har lyst på der og da. Evt rester etter middagen.

Kosemat - lavkarbois, lavkarbosjokoladekake, baconcrisp (den ene de selger i butikken er helt uten karber, resten har veldig lite innhold), atkins sjokoladebar...

Har aldri i mitt liv gått på en slanke"kur" som er så lett. Jeg finnes ikke sulten - for hvis jeg trenger mer mat vet jeg at jeg kan spise ubegrenset av visse matvarer, og myyye av andre, uten å tenke på mengder osv. Syns også det er greit å forholde meg til at enkelte matvarer er NEI istedenfor LITT (som f.eks på grete roede). For når det gjelder meg blitt LITT ofte MYE...

Skrevet

Tror dette er noe for meg, jeg må bare finne ut av det. hvor har du lært det?

Har du en bok med oppskrifter? jukse ris og juksepasta?

man kan jo ete som resten av familien da, bare ikke poteter og ris. og jeg hater det.

Skrevet

Kjøpte boka ''Slank med Ketolysekuren'' Leste den.

Er masse oppskrifter og sånn inne på www.lavkarbo.no

Er eneste kuren jeg ikke syns er forferdelig og gå på, mye god mat og slipper og gå sulten :)

Skrevet

Når vet man om man er i ketolyse?

Skrevet

Mange oppskrifter på www.lavkarbo.no

Skrevet

Ketolyse er for de som bør gå ned 10-15 kg eller mer.

Man vet om man er i ketose ved å ta urinstix som heter ketostix

Skrevet

Må man ta de tabl som det står om?

Skrevet

Man MÅ vel strengt tatt ikke, men det er jo anbefalt. Jeg tar de :)

Skrevet

Går man fortere ned i vekt da hvis man tar de tabl? så hele greia går ut på å ikke spise karber i det hele tatt?

Skrevet

Man holder seg som regel under 15-20 karber om dagen på lavkarbodietter. ketolyse er den strengeste kuren.

jukseris: riv blomkål grovt i rivjern (ca 1/2 stk per pers), ha litt margarin i en bolle som tåler micro. ha blomkålen over. bland i litt salt og pepper, ha i micro på full styrke i 5-7 min, til den er litt fast.

Juksepasta er enkelt og greit squash skåret i tynne strimler så det ligner pasta. Kan varmes litt i microbølgeovn, evt 1 minutt i kokende vann. =)

Skrevet

Ketolyse er for de som vil ned mer enn 10 kg eller mer. Og du kan ikke trene noe særlig, i allefall ikke hardt. Du har ikke nok karbohydrater til det i kroppen. Spaserturer hver dag er max, egentlig.

Ketolyse er heller ingen kur som en bare vaser seg inn i. Lån boka på biblioteket(evt kjøp den), les den og sett deg grundig inn i alle detaljene. Hvis ikke er det fort gjort å gå OPP i stedet for ned...

Skrevet

Sauen:

Hvor får man kjøpt sånn atkins sjokoladebar? Samboeren min går på lavkarbo, kanskje jeg og skal begynne igjen :)

Skrevet

Pillene er ikke for at du går raskere ned men for at du skal få i deg det du ikke får via kosten..

Skrevet

De vitaminene skal hjelpe mot forbrenningen ja, vet om fler som går fortere ned i vekt med, enn uten. Tror uansett det er lurt og ta dem, de er jo for ketolysekuren så.. :)

Skrevet

Og ja, tablettene bør du ta, de er gunstige i forhold til kuren og ved å sikre deg optimal dekking av sporstoff/vitaminer og mineral.

Skrevet

Ikke mot men for.

Skrevet

Får kjøpt dem på safari og meny ihvertfall, sjekk der som tran osv står. Noen apoteker har også, og helsekost. Ellers kan man bestille dem fra utlandet, det er endel billigere, men jeg husker ikke adressen akkurat nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...