lurer og lurer :) Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Er det bare jeg som er misfornøyd med fastlegen min? Min er helt blåst i huet! Han er helt utrolig, og sekretæren hans er om mulig enda verre.. Jeg skulle bestille tidlig UL, for å finne ut nøyaktig hvor langt jeg er på vei, har bare min egen mens å gå utifra, og vil gjerne finne ut sikkert, og i tillegg vil jeg vite om det er en eller to der inne, siden det er tvillinger på begge sider av familien.. Men han dumme dustelegen har glemt å skrive på forespørselen til sykehuset de to grunnene som jeg har skrevet over!! Han har kun bedt om en vanlig tidlig UL, uten noe form for begrunnelse.. Jeg er så sinna at jeg kunne slått noen nå!! aaaaaargh!! Det er jo ingen som bare FÅR en tidlig UL bare fordi de spør om det.. Har heldigvis fått byttet fastlege da, men det er ikke gyldig før 01.02.2010.... Er det noen som vet om noen private klinikker/jordmødre/gynekologer i BODØ, som man får tidlig UL hos?? Vær så snill å hjelp meg ! Måtte bare få ut all aggresjonen min!!
MillaCamilla Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Ikke for å være vanskelig eller noe, men de greier fint å konstatere termin på vanlig UL i uke 17-19. Tidlig UL skal egentlig kun dekkes av det offentlige om det er en medisinsk grunn til det som f.eks ex. u, blødninger, tidligere spontanaborter etc. Har mange tvillinger i min familie også, men desverre ingen grunn til å få dekket tidlig UL. Det går fint å bestille time på en privatklinikk, jeg gjorde det og betalte selv, fungerte veldig bra:) Lykke til videre i svangerskapet:)
lurer og lurer :) Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 Takk for svar! Ja det vet jeg, men jeg vil jo veldig gjerne vite at alt er bra osv.. Hvor bestilte du tidlig UL? Du bor kanskje i en litt mer sentral by enn Bodø? Takk for det!
MillaCamilla Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Hei Jeg bor på Østlandet og valgte å ta UL på Volvat i Oslo. Det finnes privatpraktiserende gynekologer i stort sett alle byer i Norge, er du heldig så kanskje de har refusjon også om du har henvisning fra fastlege og du slipper da med en egenandel på 300 kr i stedet for over 1000 kr som det ofte koster. Her er 2 privatpraktiserende i Bodø som jeg fant via google:) Odland, Jon Øyvind Gynekologi Gynekologisk Senter Torvgata 8, 8006 Bodø Tlf. 75 52 39 00 Avtalehjemmel: 25 % Schiefloe, Arne Gynekologi Tollbugt. 10, 8006 Bodø Tlf: 75 50 65 53 Avtalehjemmel: 100 %
lurer og lurer :) Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Tusen hjertelig takk for svar! Men nå har jeg fått time hos han øverste i morgen tidlig kl 09!! Kjente igjen navnet i innlegget ditt Takk for at du tok deg tid hvertfall! Bestilte rett før jeg så innlegget ditt.. Elise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå