_Løvemamma_ Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Nå sover lille ute i vogna si alene for første gang, og jeg merker at jeg plutselig er helt hysterisk redd for at det skal komme en katt å legge seg på ansiktet hennes! Nå sitter jeg ved spisebordet å holder øye med vogna hele tiden, som står 2 m unna meg med bare en glassdør mellom, men kan jo ikke fortsette med det i all evighet.. Noen som vet hvor man kan få kjøpt kattenett i Stavanger?
ROFL Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Kattenett hjelper ingenting hvis katten vil inn i vogna. Jeg har selv to katter, som heldigvis ikke legger seg på babyen, da de er redde for unger. Men jeg liker ikke at de legger seg til å sove i vogna som står tom heller, så derfor har jeg prøvd å ta nett over. Kattene har ingen problemer med å dra det til sides og komme seg opp i vogna. Jeg vil heller anbefale deg å følge med vogna, og å legge babyen slik at den har armene fri.
_Løvemamma_ Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 Hun er bare 3,5 uker, så det er nok lite hun kan gjøre selv om hun har armene fri. Men da får jeg heller vente med å la henne sove ute alene, og fortsette å gå turer når hun skal sove. Ikke at jeg hadde tenkt å slutte med det, men tenkte at hun hadde hatt godt av å venne seg til å sove i en vogn som står stille også, hun våkner nemlig med en gang vogna stopper. Men da får hun heller lære det når det bil vår, og jeg kan ta med meg kaffekoppen og en avis ut, og sitte som katteskremsel
Kortslutning Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har Simovogn og bruker myggnettingen når hun sover i rom jeg ikke oppholder meg i eller sover ute. Vi har 2 katter og det er en del nabokatter rundt her. Vi har aldri hatt katt i vogna, og ikke kan jeg skjønne hvordan den skal komme seg inni heller. Myggnettingen er rundt hele vogna, så kattene kommer seg ikke inn. Her jeg bor er det helt vanlig at ungene sover ute med myggnetting over vogna. Jeg anbefaler deg å skaffe deg en netting og la ungen sove ute. Da kan ungen din bli vant med å sove i vogn som ikke er i bevegelse. Det kan være godt for dere begge:) Selvføgelig kan man følge med litt nå og da, og sjekke at det står bra til med den lille når den er ute eller i et annet rom. Lykke til:)
ifie Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Bruk myggnettingen! Den dekker jo store deler av vogna - en katt kan neppe "dytte" det til side og klatre inn og legge seg. Legger du en babycall der også, så hører du både om det kommer noen oppå vogna og når ungen våkner
mogi09 Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 jeg bruker ogå myggnettingen på vogna, har emmaljungavogn. I tillegg har jeg babycallen som ligger oppå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå