Gå til innhold

Hvor ofte ammer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er 2,5 mnd. Hun henger i puppen annenhver time på dagtid. Mener å huske at søsknene hennes kunne vente tre og fire timer mellom hver gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe sånt her og! Om natta til og med, enda han får grøt både morgen og kveld. Han er litt over 4 mnd.

Skrevet

de første mnd så hang snuppa i puppen dagen lang utenom natta, da sov hun til morgen. men nå de siste ukene har hun begynt å vill ha vær 3-4t.. synes det er godt å ikke sitte med puppen ut heletiden:) hun er 4,5mnd:))

Skrevet

Minsten min har ingen fast rytme enda, så det kan være fra annenhver opp til 5 timer i mellom, uavhengig av når på døgnet det er. Hun er forresten bare 20 dager gammel og litt tidlig født, så det er nok for tidlig å forvente noen rytme enda.

Mellomste er nå 15 mnd og har ikke fått pupp siden han var 9 mnd, men han krevde pupp annenhver til tredjehver time både natt og dag, frem til jeg ble gravid igjen når han var 6 mnd gammel. Etter at jeg ble gravid nektet han pupp på dagtid, men skulle til gjengjeld ligge med puppen i munnen hele natten i stedet.

Eldste hadde rytme på hver 4 time fra fødselen av, men begynte å sove fra 19 til 07 da han var 3 uker gammel. Det var da umulig å vekke ham for mat om natten, men han fortsatte å die hver 4. time på dagen. Han stagnerte på vektkurven, så vi måtte begynne å supplere med mme fra 3 mnd. alder, og grøt fra 4. mnd alder.

Ungene er ganske enkelt forskjellige. Noen sover mye, andre lite, noen spiser mye, andre lite. ;-)

Skrevet

Ca. annenhver time døgnet rundt. Hun er 5.5 mnd.

(For ordens skyld, grunnen til at jeg ikke har begynt med fast føde selv om hun må ammes så hyppig er at hun er god og rund og fortsatt reagerer på svært mye av det jeg spiser (deriblant melkeprodukter). Greit å la en ømtålig mage få kun melk lengst mulig.)

Skrevet

Nå er jo jenta mi over 5 måneder nå da, men:

8.30: mm + grøt med frukt

12: mm

15.30: mm + middag

18.30: mm + grøt med frukt

24: mm

3.30:mm

Så da ammer jeg 6 ganger i døgnet. Men vi har tenkt å nattavvenne...

Skrevet

Det gikk mellom 2 og 4 timer mellom måltidene på dagtid, som oftest ca 3. Om natta sov han 4-5 timer mellom måltidene. Eldste spiste med 3-4 timers mellomrom på dagen, men 3 timer de første 4 mnd tror jeg. Nå som han er "stor" får plutt mat hver 3-4t (som oftest bare mellom lunsj og middag det går 4t).

Skrevet

Mini her i huset er 5 mnd i dag. Jeg ammer henne annenhver eller tredjehver time på dagtid. Som regel annenhver time på ettermiddagen/kvelden. Hun legger seg kl 18 og sover da stort sett til kl 02-03 og så til kl 06-07..så på natta er det heldigvis litt sjeldnere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...