Gå til innhold

råd mot bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har råd/tips til å holde bekkenløsningen i sjakk.

har så vondt mellom bena nå at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er lurt er å ta bekkenøvelser hver dag. Da vil du merke at det hjelper ganske fort. Du finner sikker slike øvelser på nettet:)

Skrevet

Jeg hadde til min store overraskelse kjempe-effekt av akupunktur. Hvis du bor i Oslo, er damene på Klinikk 10A absolutt å anbefale!

Skrevet

Sliter som bare det selv i dag! Men jeg vet at fysio hjelper og det er gratis ved gangeproblemer så jeg skal til legen i morgen å få henvisning. samt svømming er bra, ellers er det ikke å støvsuge, stor belastning osv..

Skrevet

pute mellom foten når du sover / slapper av

svømme ( hjelper her i værtfall)

ikke press deg selv viss du kjenner du har vondt.. da blir det bare værre..

Skrevet

for meg fungerer det veldig bra med bassengtrening..

Har også gått over til aktiv sykmelding, noe som gjør det mye lettere å regulere aktivitet ut fra hva kroppen klarer.

Skrevet

IKKE husarbeid iallefall. Puter mellom bena, få fysioterapi, akupunktur, reduser gåing, ståing alle ting som gjør at du får mer vondt. Ta det på alvor så forhåpentligvis slipper du plager etter fødselen.

Skrevet

Jeg fikk henvisning til fysioterapi av legen og da sa legen at det var gratis. men når jeg var der idag så sa hun at det kostet 500 kr for første gang og 300 for hver behandling etter det. Hun sa at for å få det graits måtte det være så ille at du blir sittende i rullestol.... Jeg skal ringe litt til noen andre og høre om det stemmer....

Skrevet

Med vanlig henvisning betalte jeg 120 kr og hvis det står på arket at jeg har gangeproblemer så skal det være gratis! Da hadde jeg bytta fysio!

Skrevet

Kiropraktor eller akkupuntur.. Er dyrere enn fysio, men det eneste som har hjulpet meg ihvertfall.. Er nesten helt smartefri jeg etter 2 behandlinger hos kiropraktor:)

Skrevet

Hvis det på henvisningen står bekkenplager med gangvansker under diagnose skal behandlingen være gratis!

Skrevet

Hmmm... Jeg har fått henvisning fra legen, der står det "Gravid i uke 20+5, plages med bekkenløsningssmerter og behøver fysikalsk behandling"

Holder det? Eller må det stå gangvansker? Jeg har hørt at det er blitt strengere siden sist jeg trengte fysio, men det står jo at jeg trenger behandling?

Skrevet

Sto det samme på min, og jeg får gratis. Var ikke spm om det en gang. Skal være gratis ved bekkenløsning. God hjelp med øvelser og generelle tips..

Skrevet

Fysio er gratis når man er gravid, men kiropraktor og akupunktur trenger man ikke henvisning til, så det må man betale fra egen lomme, men det er verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...