Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Er det bare meg eller er det flere som syns eller kjenner andre barn som rett og slett er udregelige? Har en venninne med 2 barn,og de er begge like udregelige.de er rett og slett slemme og ondskapsfulle..er så ille at jeg vil ikke at mine barn skal være der uten meg,for de kan finne på å dytte de ned trappa eller ut i veien eller sånn.. Dette er ikke et tulleinnlegg asså..er det jeg som er unormal? Og de barna er store,de går på skolen begge 2..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Er det virkelig bare meg?Ingen som syns noen kan være sånn? kanskje det er meg som bør endre tankene da..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Det er en unge i gata her jeg synes er ganske ufordragelig og masete til tider - men han er ikke direkte slem. Bare litt dårlig oppdratt, kanskje?! Men siden de oftest er her har jeg jo kontroll og sier ifra dersom det er noe jeg ikke liker =) Hadde heller ikke latt barna mine være aleine med de to ungene du beskriver. Og det hadde jeg nok sagt til foreldrene også.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Ja mi kusine på 7 år er skikkelig ufordragelig, sier nei til alt, ikke sier takk om hu får noe. Får hun det ikke som hun vil hyler hun og skriker og slår si mor. Oppdragelse er tydelig veldig oppskrytt for enkelte.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Har en slik en i barnhagen til ungen min....Vi er flere foreldre som ikke vil at barna våre skal være med ham....det er kjempesynd, for mora er veldig fortvila... men h*n har så sinnsykt dårlig innvirkning på de andre barna... Håper han vokser det av seg.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Har ei svigerinne som har en sånn datter.Hun er fæl til å dytte datteren min over ende. En dag vi skulle på tusenfryd ,dyttet hun min datter så hun datt og skrubba opp hele fjeset,hun gråt som bare det og hun andre lille ---- bare stod å så på og flira.Moren var med og sa bare hvis du ikke er snill må vi reise hjem og det var det liksom. Når hun har vært her så skal hun ha middag og sier jeg liker ikke det skal ha noe annet. Men nå har min datter begynt å si at hun ikke vil leike med henne,moren har sendt melding noen ganger ,og jeg har sagt,at hun ikke vil,men har syntest at det har vært vemmelig å si hvorfor siden hun ser selv hvordan datteren er. Men har bestemt meg for å si neste gang at min datter ikke vil pga denna dyttingen osv,hun ser aldri feilene til datteren hun har moren rundt lillefingeren ..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Uff,ille når det blir sånn,og hvartfall når foreldrene ikke ser det selv.. Jeg har passa de 2 ungene som jeg skrev om,og da må jeg kjefte på de MANGE ganger..men gjør ikke det når mor selv er der..selv om jeg har veeeldig lyst.. Den ene ungen er slem i det "skjulte"..klyper meg når mor ikke ser det og sånn..,og klatrer oppå oss og bare maser..blir sliten av de..og jeg er redd for mine egne barn når vi er der.. Og de "vemmelige" smila,hehe lissom,når de har fått gjort noe faenskap!
Tante Blås Squaw Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Har du noengang tenkt på at det kan være årsaker til at barn ikke oppfører seg akkurat som du forventer? Endel barn sliter med diverse diagnoser.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 En diagnose er vel ingen unnskyldning for å være slem? Foreldrene har uansett et ansvar for å gripe inn når barna deres er slemme/uhøflige. Barna tror jo da at det er lov om det ikke skjer noen reaksjoner fra foreldrenes side. Btw: om en forelder sier at "hvis du ikke er snill, så drar vi hjem", så må faktisk forelderen ta med ungen hjem om så skjer, ikke bare true videre, da vil jo ungen aldri skjønne at det faktisk skjer konsekvenser om en ikke er snill.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Joda,har tenkt på det..men når det er begge barna som er sånn??Og jeg har kjent de lenge,og det er ikke snakk om noen diagnoser..den ene ungen er til og med sånn på skolen.. Og "akkurat som jeg forventer"..hm..jeg forventer faktisk at de ikke skal klype ,slå,klatre på,dytte ut i veien,og sitte der med et vemmelig smil om at haha,andre får skylda for noe jeg har gjort,,og sitte å glede seg over det og glede seg over at andre får vondt eller får skylda..
Tante Blås Squaw Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 Det er alltid grunner til at barn gjør som de gjør - jeg nekter å gå med på at noen barn er "slemme". Kjenner selv et barn som til tross for at moren gjør så godt hun kan, ikke forstår handling/konsekvens. H*n blir forvirret, opprørt og utagerende ved selv små forandringer.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #15 Skrevet 12. januar 2010 Joda,det er kanskje grunner til det.. Men de barna her er faktisk slemme,de er ondskapsfulle..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #16 Skrevet 12. januar 2010 Sønnen til mannen min. Han er ikke noe snill, har aldri vært det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå