Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 For noen år siden jobbet jeg med en jente fra Serbia. Vi ble etterhvert gode venner. Familien hennes hadde flyttet hit før hun ble født. De dro av og til for å besøke familien, og hun kunne snakke flytende serbisk (hvis det er det det heter?). Hun sluttet i jobben for å gå på skole, men vi hang fremdeles litt sammen. Plutselig hører jeg ikke noe mer, men vi blir venner på facebook etter en stund. Ca to år siden og vi er begge 24år nå. Hun var reist til Serbia å blitt spleiset med en fyr av foreldrene, nesten alle vennene hennes og familien der nede er gift i en alder av 22-23år. Jeg vet at foreldrene hennes er ganske streng og tradisjonell. Når hun var 23 ble hun gift, og flyttet ned der. Uten å ha bodd med fyren, og de har bare truffet hverandre under familie fester. Hun hadde sine drømmer her i norge, og studiene måtte hun bare gi slipp på for å være kone. Han forsørger henne, og familiene bygde hus til de som de skulle flytte inn i når de hadde giftet seg. Jeg har gitt opp å holde kontakten, for hun har jo gitt helt opp norge og alt annet enn familie. Kan noen hjelpe meg å forstå hva som har skjedd? Kultur?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Vet ikke så mye om kulturen der, men om foreldrene er muslimer (noe som finnes over hele verden) så er det vel ikke så unormalt i deres øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå