Gå til innhold

Hei dere som trener styrke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en pause, men ønsker å trene styrke også under graviditeten.

Det er litt motstridende råd "der ute" - man bør trene styrke, men ikke løfte tungt. Jeg kjenner det også fort i magen om jeg løfter tungt (ca 16 kg).

Har dere noen tips, hvordan gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg løfter som vanlig. Det hender jeg kjenner litt i magen, men har flere venninner som har fått barn og som kjente akkurat det samme som meg. Derfor trener jeg bare som vanlig, så lenge det ikke gjør vondt

Skrevet

Jeg trener også som vanlig. Tar selvsagt hensyn, og pusher ikke for mye i øvelser som gir økt buktrykk. Men jeg håper å fortsette med styrketrening så lenge som mulig.

Skrevet

Tren som vanlig, men gå heller ned et par kilo dersom det kjennes godt... Det er mye bedre å holde det på et lavt nivå enn å ende opp med å ikke kunne trene i det hele tatt.

Vær forsiktig med markløft og knebøy...

Kos dere på trening og med magene deres, jenter! :-)

Skrevet

Jeg trener også som vanlig. Var veldig forsiktig 12 første ukene, men trener nå med likt antall vekter. Holder meg unna utfall og knebøy:) Ellers gjør jeg det samme:)

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor langt en er på vei, og hvilke øvelser en gjør. En bør unngå øvelser som gir stort buktrykk, eller smerter i magen. En bør også gjøre mer skånsomme øvelser for rygg og bekken og mage, som er viktig å trene men ikke overbelaste.

Skrevet

Takk for tyilbakemeldinger. Da bør jeg holde meg unna/være forsiktig med markløft, knebøy og utfall (de øvelsene jeg liker best :-)). Har dere noen andre benøvelser man kan gjøre istedenfor. Jeg liker best styrketrening i saltimer (fellestrening).

Skrevet

hvis du vil øke styrke i beina og få en fin stjert ;) så anbefaler jeg spintimer på det sterkeste. det er mildt for bekkenet, og man bestemmer selv hvor hardt man skal ta i. Samtidig er det kjempe gøy og motiverende. =)

Skrevet

Hei, ja spinner fast en gang i uka - det er bare hærlig, i forrige svangerskap fortsatte jeg med spinning til 5 uker før fødsel!

Takk for tilbakemeldinger, prøver meg på Giryo (kkke prøvde det før) i dag da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...