Jippiajajee Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har kun 14 % fast jobb i kommunen, og jobber ekstravakter på tre forskjellige steder.. men det varierer jo veeeldig hvor mye jeg får av vakter da.. jeg får jo overgangsstønad enda pga at jeg skillte meg fra eksen min for to år siden. Det jeg lurer på er om overgangsstønaden vil bli medregnet i inntektsgrunnlaget mitt for fødselspenger? Og så lurer jeg på enda en ting... når jeg nå er gravid med den nye kjæreste/samboeren min vet jeg at disse "alenemor godene" vil forsvinne.. Man har jo et års "prøvetid" normalt før man mister disse, men nå når jeg er gravid blir jo saken annerledes. Men må jeg si i fra til trygdekontoret nå?? jeg mener.. jeg er "bare" i min 8 uke.. når regner man et svangerskap for å være "sikkert" i forhold til dette? Er det fra man blir gravid man mister rettighetene, eller er det fra babyen er kommet? Håper noen vet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå