Ugl@ Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Alle har "feil", eller gjør ting som ikke er hundre prosent bra. Og selv om man gjør mange eller noen riktige ting så er man ikke perfekt på alle områder. Ja, vi har orden på mye, men perfekt...laaaangt i fra. Jeg er en prokastinator av rang, leverer ofte bibliotekbøkene noen dager for seint fordi jeg glemmer av det, så der må det ofte en purring til for å påminne meg om den saken, jeg er et rotehue, system i barnas og mannens klær, mens mitt eget klesrom varierer fra orden til kaos alt ettersom om jeg nylig har ryddet der, eller har had det travelt. Jeg lager ofte mye mat fra grunnen av, men har ikke tid hver dag, så det hender at det blir pølser i brød og grandis her også, enda jeg ikke kan fordra det selv. Hender ofte jeg lover å ringe opp ei venninne fordi meg må avbryte pga at unga bråker, og så glemmer jeg det. Joda, ungene legger seg til punkt og prikke hver kveld de, men de kommer også ofte tassende i gryotta for å ligge i vår seng, og selv om de er kjekke unger så sleit jeg ei periode med eldstemann og med minsta, årsaken var at jeg stressa, og det likte ikke ungene, så da ble de noen troll, men fikk gode råd og hjelp så ordna det seg også. Når det gjelder tur og friluftsliv, vel....vi er et sørgelig kapittel. Var kjempeflinke da jeg var alene med eldstemann, men med tre unger så blir det mindre siden jeg må gjøre dette alene, og det orker jeg skjeldent, mannen nekter, fordi han hater alt som har med både friluftsliv, turer og vinter. Veldig trist, men når jeg leser her inne så er det bagatell. Har heldigvis stor tomt og koser oss mye ut i lag her, pluss at han er gjerne med på båtturer på sommeren. Men heldigvis begynner unga å bli større, så det blir mer og mer turer på meg og ungene takket være det :-) Så får mannen sitte inne å kose seg heller. dessuten så ser unga her på tv mer enn en time for dag, prøver å begrense det, men er det veldig kaldt eller skikkelig drittvær så er tv`n glimrende barnevakt mens man gjør husarbeid når ungene har lekt seg ferdig i hvertfall. Særlig når de kommer hjem fra barnehagen og er slitne, da orker de ikke å leke, så da må tv`n på mens vi voksne lager middag og gjør annet husarbeid. Så se der, hvis noen tror at andre er perfekte, finnes neppe noen perfekte, alle har sine svakheter og "feil"....
erteposen + 4 Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Alle har områder der de er "perfekte" eller overansvarlige, og da kan en lett få det inntrykket om en ikke leser flere tråder og bruker topplokket. Jeg ble anklaget for å være en matsnobb, og det er jeg på mange måter og gidder ikke å forklare eller unnskylde hvorfor heller. Jeg har fire barn og synes ikke det er stress, så det sier seg selv at det er mange områder som er så forsømt at en god husmor hadde fått spasmer.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg hater husarbeid f.eks., krangler av og til med mannen min og er ikke verdens mest tålmodige person. Perfekt er vel ikke helt beskrivende nei. Men prøver da heller ikke å gi inntrykk av at jeg er det.
Full house Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Jeg skjønner ikke din enorme trang til å forklare deg hele tiden, Ugl@. Om jeg lager et innlegg der jeg undrer meg over noe, så må du starte en ny tråd ut i fra det jeg skrev. Jeg har aldri trodd at noen her inne er perfekte, og nettopp derfor skrev jeg det innlegget også. Det finnes mange ting å kritisere meg for, for jeg er langt i fra perfekt. Hadde jeg vært det, hadde jeg ikke mistet pengene mine da jeg fylte bensin etter nyttår, og jeg hadde ikke vært nødt til å stjæle kylling heller. (Nå kommer vel du med 100 argumenter for å ikke stjele, og andre løsninger jeg kunne benyttet meg av, og det er kanskje det jeg irriterer meg over.)
Ugl@ Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2010 Har jeg kritisert deg? Jeg stiller bare spørsmål om hvorfor enkelte får i samme fella gang etter gang, og påpeker at det er best å planlegge litt. Det er helt ok å gjøre feil, men gjør man samme feil år etter år så må det jo være endel dumskap inn i bildet hvis det ikke er helsemessige årsaker som psykisk helse ol, det blir en helt annen debatt, der har andre instanser et klart ansvar for å ta seg av slike. Jeg kritiserer deg ikke på noen måte for det valget du tok, men du bør ta lærdom av det og forsøke å ordne det slik at du har reserver i bakhånd. Kansje ha et ekstra kort på en reserve konto hjemme ( vi har faktisk det, jeg har selv opplevd å minste kort og pengbok, hadde heldgivis familie som hjalp meg til jeg fikk nytt i posten).
Ugl@ Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2010 hehe...ikke jeg heller på noen måte, blir både sinna på mannen og har mine utbrudd.
Gulosten™ Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Noen av dem sitter på sin høye hest, mens andre sitter på gjerdet fordi de VET jo at gresset er overhode ikke grønner på den andre siden!
Full house Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Så du var ikke så smart at du hadde reservekort den gangen du altså?!
Ugl@ Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2010 Nei, langt i fra, måtte gjøre feilen en gang selv, men aldri igjen for å si det slik :-) Lærte av feilen. Det andre innlegget sikter til de som har gått i samme fella gang på gang, som selv kan for det. Folk veit det er mye hvert nyttår hvis man ikke planlegger, men like forbanna syter og klager de, og like forbanna gjør de akkurat det samme året etter. Sånt irriterer meg faktisk. Særlig når noen er så frekke å spørre om de får LÅNE penger av meg...UHØRT! Har akkurt like god/ dårlig råd jeg som dem, men bruker huet tross alt.
Mammaen til Isak Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Hehe:o) Jeg er i allefall perfekt, bare så det er sagt! Perfekt surrete,distre og utålmodig! ) Her i huset slenger både klær og ting..jeg er egentlig et fryktelig ryddig menneske, men må innrømme at jeg er litt preget av han jeg bor med.. Og egentlig er det litt postivt at jeg er blitt litt slappere i strikken! Haha ) Jeg gjør meg ikke så mange tanker om hvordan dere jeg leser om her inne er som husmødre, men noen ganger gjør man seg tanker utifra innleggene man leser, man syns man får et bilde av personens væremåte og personlighet, men det kan jo være så langt i fra riktig! Men når jeg leser blogger, og ser hvordan folk har det hjemme og alt det fine de lager, gjør med barna etc så er i allefall en ting sikkert. Jeg skal aldri blogge! ) *humre*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå