Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 trudde ikke på det først men ser jo at alle her inne skriver norsk, ingen som skriver nynorsk... er det sånn at de har en tilsvarende side hvor de skriver på nynorsk? det er sjelden jeg leser nynorske innlegg på forum.. vet jo at det står i loven man på svare på nynorsk hvis man får et brev på nynorsk og sånt, så da er det vel på samme måte med innlegg på forum.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Har jeg aldri hørt om... "Nynorske folk"....? Jeg dør...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Kanskje hun mete ny-norske folk? Som i våre nye landsmenn? ;D
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg skriver nynorskt til vanlig;) Men det går ikke alltid så bra her inne, for bokmålsfolk har en tendens til å ikke forstå Neida, jeg er enda mer anonym ved å skrive bokmål her. Anonymisere det en kan, vet du:)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 En perle av et innlegg! Nå lo jeg i 5 minutter uten stans
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 "det står i loven man på svare på nynorsk hvis man får et brev på nynorsk " Du kødder nå, sant?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 "alle skriver norsk, ingen skriver nynorsk" He he... jadda.. Skriv til vanleg nynorsk eg og, men synes det er greit å vere ein i mengda her inne, og vel difor å ordlegge meg på bokmål.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 11.42 - Nei - Ein har rett på svar på same målform som ein skriv i når det gjeld brev til staten, men at ein skal gå like langt på eit forum som dette er vel å gjere det litt drøyt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 hehe, husker ene læreren min på ungdomskolen sa det var viktig å lære nynorsk for skulle vi jobbe i det offentlige og fikk et brev på nynorsk skulle dette besvarer på nynorsk.. men om det står i loven har jeg mine tvil om.. kanskje noe med høflighet?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Vil den som venter svaret ha det på nynorsk, så skal en faktisk svare på nynorsk;)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 11.45 - Det står nok i en lov ja - de er pliktige til det, så om det bare var gjort ut i fra høflighet hadde det nok svært få svar på nynorsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå