Gå til innhold

Er min påbegynte utdanning min forgjeves?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med sykepleierutdanning. Blir nå alene med barna. Er det mulig å jobbe som sykepleier da? Tenker på at det i hovedsak er turnuser. Føler drømmen min faller i tusen knas nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha delt omsorg med far og jobbe dagvakter de ukene du har barna og kvelds/nattevakter de ukene barna er hos far. Det finnes også poliklinikkjobber men de er ofte attraktive og krever erfaring. Du kan også videreutdanne deg til f.eks helsesøster som jobber stort sett dagtid, men må da jobbe 2 år før du kan søke videreutdanning. Har du familie i nærheten som kan hjelpe med barnepass når du er i praksis etc? Ofte lettere å få mange dagvakter på sykehjem, spesielt i periferien da de ofte prioriterer sykepleiere på dagvaktene og sykepleiebakvakt på kveld/helg/netter. Kanskje du allerede nå kan ta kontakt med ulike arbeidsplasser, jobbe litt ekstra når du ikke har barna og dermed knytte kontakter for videre jobbsøking.

Lykke til, sykepleiere er som poteten, kan brukes til nesten alt! Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Tusen takk for et godt svar! Praksisen er nesten det "værste". Jeg har familie som stiller opp når de kan, men foreldrene mine og i jobb så det begrenser seg hvor mye jeg har lyst å spørre dem, men det må jo ordne seg på en måte. Og takk for tips om dagvakter på sykehjem, det har jeg ikke tenkt på :)

Skrevet

Bestevenninna mi gjorde ferdig sykepleierutdannelse og jobbet samtidig, samt har jobbet en del år etterpå, som singel. Hun har selvsagt hatt hjelp av familie og pappen til barnet, men hun klarte det :-)

Skrevet

jepp kjenner flere som fikser det. Er jobber som ikke innebærer turnus også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...