Frøken B ღღ Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Vi har fått det meste i hus nå, men etter at jeg ble innlagt på sykehuset med tegn til svangerskapsforgiftning i helga så har vi funnet ut at det hadde vært greit å få kjøpt de siste småtingene som vi mangler også. Ikke at vi MÅ ha det før vi reiser hjem fra sykehuset, men det er jo greit å ha det i hus likevel... Jeg tenker litt på smekker. Hva trenger man egentlig? Type? Størrelse? Kluter... Der tror jeg kanskje vi trenger noen flere av typen gulpekluter, kanskje. Hva har dere av slikt? Nattdrakt og sparkebukse... Vi har foreløbig 1 nattdrakt og 2 sparkebukser i "startstørrelse", har fått 3 stk. "joggebukser" også. Ser for meg at vi i hvertfall trenger 2 stk... Hva står på deres liste over utstyr/klær?
babyi2010 - fødeklar- Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Nå har vi så å si fullt opp med klær i og med at vi har en storebror hjemme vi kan arve fra :-) Men min erfaring er at det går(kan gå) utrulig mye kluter både til kroppsvask og gulping, melk som tørkes bort ol. Mer enn man tror. Min forrige bærsjet etter hvert måltid så det ble brukt mye kluter til vask og det er så rennende at det kan fort være at man må skifte klær i samme sleng. Vi bruker ikke smekke når han er så liten, vi bruker bare kluter - de er så myke. Jeg skal kjøpe inn en haug av kluter til ansikt og kropp, kluter til rompe, gaskluter og flanellskluter. Jeg synes det er greit å ha forskjellige kluter til rompe og ansikt.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Jeg ville nok hatt en nattdrakt eller to til. Det står ikke noe om bodyer og strømpebukser... Det er iallfall det som ble mest brukt her den første tiden. Selv kom jeg på at jeg mangler vinterlue, så det skal jeg ut å skaffe en dag. Siklesmekker kan være greit å ha, men det kan du alltids ordne når dere er hjemme fra sykehuset, de kommer gjerne i onesize. Ellers har vi kjøpt inn to pakker med gulpekluter, har noen fra sist også. Har både mørke og lyse, slik at vi alltid kan slenge de med på kokvask. Du får prøve å slappe av så godt du kan, og sende mannen ut på handling. Lykke til.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Smekker er kjekt mtp melkesøl og gulping! Ville gått for noen små som er behagelige å ha på og ikke blir store og klumpete. De er jo såååååå små i starten disse bebisene;) Og gulpekluter, sånne hvite, tynne man får kjøpt på bl.a Cubus, Babyshop etc. Gasskluter heter det vel. Veeeldig kjekt, blir fort mye klin;) Disse kan jo også brukes som smekke mens man ammer, smekker trengs vel kanskje først litt senere, når han/hun begynner å få tenner og sikler etc... Ellers vil jeg si at det igrunn ikke er så mye man egentlig trenger av sånne småting. Noen klær, bleier, våtservietter og masse, masse kjærlighet;) Lykke til!
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 I grunn er det bare et par ullplagg(ullpysj, body osv), og bodyer jeg anser som "trenger", men nå har jeg vært så heldig å arve massse klær etter niesen min som er 2 mnd nå.
LivK har født Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Ville helt klart hatt noen flere nattdrakter, mine bebiser har gjerne bæsjet om natten, og den rennende bæsjen sniker seg fort utenfor bleia. Eller det kommer tiss eller bæsj akkurat når man holder på å skifte, og så må man til å bytte klær i tillegg. Men, det er meg. Mulig jeg er litt mer klønete enn andre... Jeg ville ihvertfall hatt 4 nattdrakter, og 6 bodyer (ull/bomull). Og gjerne 20 gaskluter/flanellbleier, det går utolig mye sånt i starten! Brukes til nesten alt. Har ikke brukt smekker når mine var nyfødt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå