Gå til innhold

Ang flytting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen her som har flyttet å fått hjelp til å flytte fra kommunen?

Saken er denne:

Leier fortiden leilighet hvor alt er galt, den ligger i andre etasje uten brannstige og heller ikke brannvasler, brannvasler har je fikset selv. Rørene er så tette at det nesten ikke er vann i dusjen og vaskemaskinen får ikke nok vann til å vaske klær, hele tiden sette den på igjen.

For å si det slik, det er mye galt der, kunne skrevet en stil om det.

Helt ok husleie egentlig. Tok den leiligheten i fjor bare for å ha noe å bo i siden je plutselig måtte selge hus ol.

Men nå har jeg fått tilbud av en bekjent å leie leilighet der, veldig rimelig husleie hvis jeg vil hjelpe til med hage arbeid om sommeren og se etter sokkelleiligheten når dem er bortreist om vinteren.

Er snakk om at je evt kan ta over huset der etter vært.

Men er jo ikke bare bare å flytte når du er alene, greit nok å pakke ned leilighet ol. Men hva med all bæringen. I fjor var je heldig å få hjelp av han je traff litt og noen venner av han.

Men nå har jeg ingen som kan hjelpe, faren min kan kanksje kjøre henger. Men har ikke rygg til å bære.

Kan liksom ikke se for meg at jeg og moren min klarer å få bært dette ned heller.

Noen som vet om man kan få hjelp / støtte til dette fra et sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav kan gi stønad til flytting, men det er en forutsetning at du fyller kriteriene for å motta overgangsstønad og at du enten flytter pga arbeid eller fordi du skal begynne en utdannelse som du ikke kan ta der du bor.

Tilhenger får man leid billig, og du kan sikkert få leid inn billigere arbeidskraft enn flyttebyrå til det du trenger. Du kan jo ta en titt i avisene eller lyse ut "stillingen". Alltid noen som har bruk for et par kroner ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...