Gå til innhold

jeg trodde jeg var feit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har BMI på 22, er ikke det ganske normalt??

Synes jeg ser feit ut, lite pen mage osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så jævlig teit å spørre om. Trenger en bekreftelse på at du er slank ja... rart at folk har et behov for å spørre om slikt. Du ser da sjøl hvordan du ser ut når du ser deg i speilet.

Skrevet

Om du er i dårlig form kan du være kvapsete selv om vekta di ikke er for høy. Begynn å trene for å stramme opp. Du kan oppleve at du da faktisk blir tyngre, men ser tynnere ut fordi musklene veier mer enn fett gjør.

Skrevet

Bmi er ikke alltid den beste måten å måle på. Hva med en bodubuilder? Han vil jo være overvektig om han regner bmi. En dame med lite muskler kan lett være innenfor normalen men alikevel være småfeit og slapp i fisken. Jeg trener en del og har generlt sett en god del muskelmasse. Jeg ser best ut med en Bmi på 25-26.

Skrevet

Feit er du, som de andre sier, garantert ikke, men kroppen trenger jo ikke å ha den fasongen du skulle ønske likevel. Du vil nok ikke bli noe mer fornøyd med kroppen din ved å slanke deg, men å trene for å stramme opp er nok mer riktig for deg.

Skrevet

BMI er noe vas. Å legge sammen kroppsvekt med høyde blir jo helt feil, når skjelettet veier forskjellig fra person til person. Tenk litt selv da!

Eneste måten å finne ut om en er feit på, er å se seg selv i speilet.

Skrevet

Skjelettet veier ikke forskjellig fra person til person, det skiller max en halv kilo, google det og finn fakta!

Men kroppsfason har mye å si, en jente med timeglassfasong kan veie ganske mye mer enn en med eplefasong og fremdeles se slakere ut en eple-jenta. Noen er mer kompakte og "gnudd" i kroppen og vil kanskje aldri se sylslank ut, men skjelettet veier ikke mer likevel!

Skrevet

Jeg fant egentlig ikke så mye fakta om skjelettet da jeg googlet det, kom inn på et forum som dette der de diskuterte hvor mye et skjelett veier, og jeg vil ikke akkurat kalle dette fakta. "Jeg tror det kan variere fra 1-2 kg" osv.

Det sier seg jo selv at en person med kraftig skjelett, veier mer enn en person som ikke har like kraftig skjelett, selvom de har lik høyde og kroppsform!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...